Brev:
Graviditet og svømning i klorvand
5. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Graviditet og svømning i klorvand
Hejsa..
Det her er måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men i disse tider snakker man så meget om allergier og farlige stoffer i alverdens cremer, mad osv. At man skal bruge miljømærkede produkter til sit barns hud, hvis man i det hele taget synes det er nødvendigt at bruge noget.
Man siger at man optager kemikalierne i huden og det går i blodet, og er man gravid går stofferne videre til fosteret gennem blodet.
Mit spørgsmål er så: Hvad med klorinen i et badebassin/svømmehal. Det er jo også kemikalier, som vel i en eller anden grad optages i huden... Hvis man nu svømmer rigtig meget, er det så helt uskadeligt for f.eks et foster?
Hilsen Jeanette