Brev:
Abort - hvornår kan jeg blive gravid igen?
2. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Abort - hvornår kan jeg blive gravid igen?
Hej Helen.
Jeg skrev til dig for nogle uger siden, da jeg var begyndt at pletbløde. Men da jeg havde pletblødt i en uge, kom der en styrt blødning og jeg bløder stadig. Det er nu 11 dage siden (plus 7 dage med pletblødning) og jeg er snart godt træt af det. Jeg har hele forløbet igennem haft tæt kontakt med min læge. I fredags fik vi så endelig svar på at jeg var i gang med at abortere.
Min kæreste og jeg forstår godt, at naturen går sin gang. Vi har det overraskende okay med det hele... dog er det en ensom fornemmelse, ikke at være gravid mere.
Lørdag vågnede jeg op med store smerter og vi tog til lægevagten. Han sendte mig direkte videre til skadestuen, hvor en super rar gynækolog scannede mig. Han konkluderede at jeg havde en blødning ved min ene æggstok. Jeg blev sendt hjem igen, med beskeden, at hvis det blev værre, skulle jeg komme med det samme og det hele ville være væk igen om 24 timer. Vi tog ud på skadestuen igen om aftenen, fordi jeg fik mere ondt, men jeg blev sendt hjem igen.
Jeg måtte kun tage det smertestillende man kan få i håndkøb. For jeg skulle kunne mærke, hvis det blev værre eller hvis min æggestok sprang. Jeg havde så ondt, at jeg kastede op flere gange.
Kl 5 om natten faldt jeg endelig om på sengen, uden smerter og sov hele søndagen væk. Der gik nogle dage før jeg var oven på igen. Min krop var helt smadret. Jeg var øm over det hele og sov næsten de følgende to dage væk.
Jeg skal til en scanning mere, men det er bare for at kontrollere at alt er som det skal være. Mit hcg tal var nede på 67 sidst vi målte.
Men mit spørgsmål er så:
Hvornår må vi begynde at prøve igen?
Men venlig hilsen
Helene