Abort - hvornår kan jeg blive gravid igen?

2. maj 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Abort - hvornår kan jeg blive gravid igen?

Hej Helen.

Jeg skrev til dig for nogle uger siden, da jeg var begyndt at pletbløde. Men da jeg havde pletblødt i en uge, kom der en styrt blødning og jeg bløder stadig. Det er nu 11 dage siden (plus 7 dage med pletblødning) og jeg er snart godt træt af det. Jeg har hele forløbet igennem haft tæt kontakt med min læge. I fredags fik vi så endelig svar på at jeg var i gang med at abortere.

Min kæreste og jeg forstår godt, at naturen går sin gang. Vi har det overraskende okay med det hele... dog er det en ensom fornemmelse, ikke at være gravid mere.

Lørdag vågnede jeg op med store smerter og vi tog til lægevagten. Han sendte mig direkte videre til skadestuen, hvor en super rar gynækolog scannede mig. Han konkluderede at jeg havde en blødning ved min ene æggstok. Jeg blev sendt hjem igen, med beskeden, at hvis det blev ...

Annonce

... værre, skulle jeg komme med det samme og det hele ville være væk igen om 24 timer. Vi tog ud på skadestuen igen om aftenen, fordi jeg fik mere ondt, men jeg blev sendt hjem igen.

Jeg måtte kun tage det smertestillende man kan få i håndkøb. For jeg skulle kunne mærke, hvis det blev værre eller hvis min æggestok sprang. Jeg havde så ondt, at jeg kastede op flere gange.

Kl 5 om natten faldt jeg endelig om på sengen, uden smerter og sov hele søndagen væk. Der gik nogle dage før jeg var oven på igen. Min krop var helt smadret. Jeg var øm over det hele og sov næsten de følgende to dage væk.

Jeg skal til en scanning mere, men det er bare for at kontrollere at alt er som det skal være. Mit hcg tal var nede på 67 sidst vi målte.

Men mit spørgsmål er så:

Hvornår må vi begynde at prøve igen?

Men venlig hilsen
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to