Brev:
Bækkenløsning - 15. uge
27. april 2008
Alder:
0 mdr.
Bækkenløsning - 15. uge
Hej Helen.
Så er jeg i 15. uge, og det hele går vist fint. Det var et fantastisk og sundt barn vi så til scanning:0) Min energi er kommet tilbage, og det er simpelthen skønt!!!!!
Som jeg tidligere har skrevet, skal vi tre mdr. til udlandet, da min mand skal arbejde i Slovenien. Vi tager afsted på søndag og glæder os helt vildt meget.
På det sidste har jeg haft en del ligamentsmerter. Det føles som menstruationssmerter på forskellige smerteniveauer. Specielt om aftenen, kan der komme nogle heftige jag. Jeg skal allerede bruge pude/dynestøtte under mave mm., når jeg sover, og når jeg vender mig i sengen eller ligger længe på siden uden støtte til maven, gør det ondt. Er det normalt?
Min fornuft ved godt, at det er fordi kroppen ændrer sig, fordi barnet vokser. Men jeg kan ikke lade være med at være bekymret for bækkenløsning. Det ville simpelthen være det mest upraktiske der kunne ske lige nu!!! Vi skal selv køre til Slovenien, men selvom vi holder stop på vej derned, er det en lang tur på ca. 17 timer.
Vi skulle have været til jordemor for første gang på torsdag, men det kommer vi jo nok ikke pga. strejken. Jeg har lavet en aftale med min læge i stedet for, men jeg synes ikke helt, det er det samme for at lette på bekymringerne.
Hvordan ved man, hvornår ligamentsmerterne ikke "kun" er ligamentsmerter? Hvad kan jeg gøre for at forebygge bækkenløsning? - og hvordan ved jeg, hvis smerterne er begyndene bækkenløsning? - og hvad gør jeg så? Jeg har læst, at det er vigtigt at kende det, så tidligt som muligt, for at kunne gøre noget ved bækkenløsning.
I Slovenien er det lægerne, der tager sig af gravide og ikke jordmødre. Der er jo gravide i hele verden, og Sloveniens sundhedssystem er vist nogen lunde lige så godt som vores i DK. Det bekymrer mig nu ikke!
Dejligt at kunne stille spørgsmål i en uendelighed til dig!:0)
Glædeligt forår.
Sara