Bækkenløsning - 15. uge

27. april 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Bækkenløsning - 15. uge

Hej Helen.

Så er jeg i 15. uge, og det hele går vist fint. Det var et fantastisk og sundt barn vi så til scanning:0) Min energi er kommet tilbage, og det er simpelthen skønt!!!!!

Som jeg tidligere har skrevet, skal vi tre mdr. til udlandet, da min mand skal arbejde i Slovenien. Vi tager afsted på søndag og glæder os helt vildt meget.

På det sidste har jeg haft en del ligamentsmerter. Det føles som menstruationssmerter på forskellige smerteniveauer. Specielt om aftenen, kan der komme nogle heftige jag. Jeg skal allerede bruge pude/dynestøtte under mave mm., når jeg sover, og når jeg vender mig i sengen eller ligger længe på siden uden støtte til maven, gør det ondt. Er det normalt?

Min fornuft ved godt, at det er fordi kroppen ændrer sig, fordi barnet vokser. Men jeg kan ikke lade være med at være bekymret for bækkenløsning. Det ville simpelthen være det mest upraktiske der kunne ske lige nu!!! Vi skal selv køre til ...

Annonce

... Slovenien, men selvom vi holder stop på vej derned, er det en lang tur på ca. 17 timer.

Vi skulle have været til jordemor for første gang på torsdag, men det kommer vi jo nok ikke pga. strejken. Jeg har lavet en aftale med min læge i stedet for, men jeg synes ikke helt, det er det samme for at lette på bekymringerne.

Hvordan ved man, hvornår ligamentsmerterne ikke "kun" er ligamentsmerter? Hvad kan jeg gøre for at forebygge bækkenløsning? - og hvordan ved jeg, hvis smerterne er begyndene bækkenløsning? - og hvad gør jeg så? Jeg har læst, at det er vigtigt at kende det, så tidligt som muligt, for at kunne gøre noget ved bækkenløsning.

I Slovenien er det lægerne, der tager sig af gravide og ikke jordmødre. Der er jo gravide i hele verden, og Sloveniens sundhedssystem er vist nogen lunde lige så godt som vores i DK. Det bekymrer mig nu ikke!

Dejligt at kunne stille spørgsmål i en uendelighed til dig!:0)

Glædeligt forår.

Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder