Brev:
Jeg er gravid
23. april 2008
Alder:
7 mdr.
Jeg er gravid
Hej Helen
Jeg har jo læst herinde og andre steder på nettet, for at finde svar på, hvorfor jeg endnu ikke havde fået min menstruation. Jeg læste flere steder svar på samme spørgsmål stillet af andre, og hver gang blev det imødekommet med undren og en "jeg synes du skal teste dig".
Det har jeg nu gjort, og jo - JEG ER GRAVID!!!
Det er jo noget, jeg og min mand har villet, hvorfor vi også har "levet" med risikoen, og ikke beskyttet os ved sex.
Nu sidder jeg så med tre tests, som alle tre viser positiv.
Glæden burde være overvældende, men til min store overraskelse er jeg mere bekymret og ængstelig, end jeg er glad.
Jeg har jo ingen ide om, hvor langt jeg er henne, men skyder på, at det ikke kan være mere end en måneds tid, da jeg ikke har oplevet nogle former for symptomer, som f.eks. ømme bryster og kvalme.
Hvis jeg er blevet gravid her i april, så har jeg termin engang i december.
Lauge vil så blive storebror i en alder af 15 mdr. Er det unfair overfor ham? Burde vi have ladet ham komme til og ventet - (ved godt det måske er lidt tåbeligt at spørge nu, hvor jeg ER gravid...)
Jeg kan også mærke at jeg tænker på omverdenens reaktion. Vil man tænke, at det var et uheld, vil man synes, det er for meget....åndsvage tanker, det ved jeg, men det rumsterer godt nok meget rundt i hovedet på mig.
Bottom line - jeg er gravid og vil glæde mig, så snart jeg kan, til at mærke miraklet vokse inde i mig. Håber så bare, at det er til at komme igennem med to små børn, men vil også glæde mig over, hvor meget fællesskab, der måske kommer til at være mellem to så små størrelser.
Jeg har brug for at høre, at det er heeelt okay både for barn nr. 1 og barn nr. 2, at der ikke er længere tid imellem dem.
En sidste ting: Er det mishandling af min krop at være gravid igen?
Min fødsel gik super - fødte fra første spæde ve til fødsel på kun 7 timer.
Jeg håber at jeg i løbet af kort tid formår at glæde mig og skyde mine bekymringer bort.
Tak for din respons -
Kærlig hilsen
Lauges mor