Jeg er gravid

23. april 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Jeg er gravid

Hej Helen

Jeg har jo læst herinde og andre steder på nettet, for at finde svar på, hvorfor jeg endnu ikke havde fået min menstruation. Jeg læste flere steder svar på samme spørgsmål stillet af andre, og hver gang blev det imødekommet med undren og en "jeg synes du skal teste dig".

Det har jeg nu gjort, og jo - JEG ER GRAVID!!!

Det er jo noget, jeg og min mand har villet, hvorfor vi også har "levet" med risikoen, og ikke beskyttet os ved sex.

Nu sidder jeg så med tre tests, som alle tre viser positiv.

Glæden burde være overvældende, men til min store overraskelse er jeg mere bekymret og ængstelig, end jeg er glad.

Jeg har jo ingen ide om, hvor langt jeg er henne, men skyder på, at det ikke kan være mere end en måneds tid, da jeg ikke har oplevet nogle former for symptomer, som f.eks. ømme bryster og kvalme.

Hvis jeg er blevet gravid her i april, så har jeg termin engang i december.

Lauge vil så blive storebror i en alder af 15 mdr. Er det unfair overfor ham? Burde vi have ...

Annonce

... ladet ham komme til og ventet - (ved godt det måske er lidt tåbeligt at spørge nu, hvor jeg ER gravid...)

Jeg kan også mærke at jeg tænker på omverdenens reaktion. Vil man tænke, at det var et uheld, vil man synes, det er for meget....åndsvage tanker, det ved jeg, men det rumsterer godt nok meget rundt i hovedet på mig.

Bottom line - jeg er gravid og vil glæde mig, så snart jeg kan, til at mærke miraklet vokse inde i mig. Håber så bare, at det er til at komme igennem med to små børn, men vil også glæde mig over, hvor meget fællesskab, der måske kommer til at være mellem to så små størrelser.

Jeg har brug for at høre, at det er heeelt okay både for barn nr. 1 og barn nr. 2, at der ikke er længere tid imellem dem.

En sidste ting: Er det mishandling af min krop at være gravid igen?

Min fødsel gik super - fødte fra første spæde ve til fødsel på kun 7 timer.

Jeg håber at jeg i løbet af kort tid formår at glæde mig og skyde mine bekymringer bort.

Tak for din respons -

Kærlig hilsen
Lauges mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder