Brev:
Så er vi igang igen
10. april 2008
Alder:
0 mdr.
Så er vi igang igen
Hej Helen,
Skrev til dig kort for jul ang min HSG undersøgelse der viste at mine æggeledere er lukket. Vi snakkede om det herhjemme og blev enige om at gå i behandling (Heller bruge 3 forsøg nu end at sidde om 5 år og ærgre os over at vi ikke gjorde det).
Kontaktede en fertilitetsklinik i Janaur og kom i behandling næsten med det samme. Startede på nedregulering i Feb, som jeg klarede uden de store problemer. Efter 14 dage skulle jeg i gang med stimulering og også her gik det fint. Det blev til 11 æg og 7 af dem blev befrugtet. D 26 marts kom to æg retur og i tirsdag skulle jeg have taget en blodprøve.
Den viste at jeg er gravid men mit hormontal var ikke så højt som de godt kunne have tænkt sig (Det var 56% men burde have været 75%) så jeg var afsted igen i morges. Her fik jeg af vide at tallet meget gerne skulle være fordoblet i forhold til tirsdag. Kort før midddag fik jeg svaret på 2. blodprøve.... hormontallet er 154! så jeg ER gravid.
Tænk en gang det lykkedes i første hug.
Men nu sidder jeg er og er nervøs, her den velkendte mens. ømhed i lænden og en meget lille "fortyndet" pletblødning. Ved godt at det ikke behøver at være tegn på at der er noget galt men alligevel kører tankerne.
Så nu ser jeg frem til d 30.04 hvor jeg skal til skanning på klinikken for at se hvordan det ser ud, sidder fosteret som det skal, er det stort nok og ikke mindst, hvor mange er der.
Som vi "snakkede" om sidste år vil vi vente med at inddrage Alfred til min mave bliver større og han evt kan mærke babyen, men jeg kommer nok tilbage og spørger dig når vi kommer tættere på.
Tak for en god brevkasse.