Så er vi igang igen

10. april 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Så er vi igang igen

Hej Helen,

Skrev til dig kort for jul ang min HSG undersøgelse der viste at mine æggeledere er lukket. Vi snakkede om det herhjemme og blev enige om at gå i behandling (Heller bruge 3 forsøg nu end at sidde om 5 år og ærgre os over at vi ikke gjorde det).

Kontaktede en fertilitetsklinik i Janaur og kom i behandling næsten med det samme. Startede på nedregulering i Feb, som jeg klarede uden de store problemer. Efter 14 dage skulle jeg i gang med stimulering og også her gik det fint. Det blev til 11 æg og 7 af dem blev befrugtet. D 26 marts kom to æg retur og i tirsdag skulle jeg have taget en blodprøve.

Den viste at jeg er gravid men mit hormontal var ikke så højt som de godt kunne have tænkt sig (Det var 56% men burde have været 75%) så jeg var afsted igen i morges. Her fik jeg af vide at tallet ...

Annonce

... meget gerne skulle være fordoblet i forhold til tirsdag. Kort før midddag fik jeg svaret på 2. blodprøve.... hormontallet er 154! så jeg ER gravid.

Tænk en gang det lykkedes i første hug.

Men nu sidder jeg er og er nervøs, her den velkendte mens. ømhed i lænden og en meget lille "fortyndet" pletblødning. Ved godt at det ikke behøver at være tegn på at der er noget galt men alligevel kører tankerne.

Så nu ser jeg frem til d 30.04 hvor jeg skal til skanning på klinikken for at se hvordan det ser ud, sidder fosteret som det skal, er det stort nok og ikke mindst, hvor mange er der.

Som vi "snakkede" om sidste år vil vi vente med at inddrage Alfred til min mave bliver større og han evt kan mærke babyen, men jeg kommer nok tilbage og spørger dig når vi kommer tættere på.

Tak for en god brevkasse.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder