Brev:
Er jeg gravid eller skør?
2. april 2008
Alder:
0 mdr.
Er jeg gravid eller skør?
Hej Helen
Jeg tror jeg er ved at blive lidt skør i hovedet, hele min omgangskreds er enten gravide eller har fået børn, og jeg vil også!
Min mand og jeg besluttede os sidste år for at vi gerne ville forsøge at få et barn. Nu er jeg mere end klar, men vi aftalte at vente til efter vores Afrika-tur som vi netop er kommet hjem fra. Vi fik nemlig vaccinationer op til rejsen, og tog malariapillerne Malarone på turen og 1 uger efter hjemkomst.
Jeg stoppede med p-pillerne ved mens's 1. dag 31. dec.
Siden da har vi passet på, da jeg har læst at Malarone og graviditet ikke går godt i spænd. Jeg fik min første "normale" menstruation så den passede med p-pillernes cyklus, dog så jeg sprang 1 menstruation over, men det har jeg læst skulle være normalt?
3 uger efter start på min "normale" menstruation tog vi til Afrika, og dermed skulle jeg have haft menstruation d. 25. hvis vi skulle have fulgt "skemaet".
Det skal siges at vi ikke var sammen lige før vi tog afsted og heller ikke mens vi var i Afrika, men først da vi kom hjem og med kondom alle gangene, da jeg egentlig helst vil vente til efter "juletid" med at få et barn, hvis jeg er så heldig at det sker i første forsøg.
Jeg har endnu ikke fået menstruation og de sidste par dage har jeg haft det meget mærkeligt - jeg er simpelthen så svimmel og træt. Kan kun holde til en halv dag på arbejdet før jeg bliver svimmel og når jeg endelig kommer hjem er jeg helt flad.
Jeg har også haft en menstruationslignende følelse i underlivet og troet at nu ville den komme, men endnu er intet sket...
Det begyndte først i mandags, altså ca. 4 dage efter vi havde haft samleje første gang, men kan der overhovedet være en chance for at jeg er gravid?
Du har til flere herinde svaret at de bør tage en test - men vil det være for tidligt?
Måske skyldes det al den baby-feber i min omgangskreds... håber bare heller ikke at malaronen eller vaccinen mod gul feber kan have indflydelse på fosteret hvis jeg er så heldig at være gravid...
På forhånd tak for svaret.