Er jeg gravid eller skør?

2. april 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Er jeg gravid eller skør?

Hej Helen

Jeg tror jeg er ved at blive lidt skør i hovedet, hele min omgangskreds er enten gravide eller har fået børn, og jeg vil også!

Min mand og jeg besluttede os sidste år for at vi gerne ville forsøge at få et barn. Nu er jeg mere end klar, men vi aftalte at vente til efter vores Afrika-tur som vi netop er kommet hjem fra. Vi fik nemlig vaccinationer op til rejsen, og tog malariapillerne Malarone på turen og 1 uger efter hjemkomst.

Jeg stoppede med p-pillerne ved mens's 1. dag 31. dec.
Siden da har vi passet på, da jeg har læst at Malarone og graviditet ikke går godt i spænd. Jeg fik min første "normale" menstruation så den passede med p-pillernes cyklus, dog så jeg sprang 1 menstruation over, men det har jeg læst skulle være normalt?

3 uger efter start på min "normale" menstruation tog vi til Afrika, og dermed skulle jeg have haft menstruation d. 25. hvis vi skulle have fulgt "skemaet".

Det skal siges at vi ikke var sammen lige før vi tog afsted og heller ikke mens vi var i ...

Annonce

... Afrika, men først da vi kom hjem og med kondom alle gangene, da jeg egentlig helst vil vente til efter "juletid" med at få et barn, hvis jeg er så heldig at det sker i første forsøg.

Jeg har endnu ikke fået menstruation og de sidste par dage har jeg haft det meget mærkeligt - jeg er simpelthen så svimmel og træt. Kan kun holde til en halv dag på arbejdet før jeg bliver svimmel og når jeg endelig kommer hjem er jeg helt flad.
Jeg har også haft en menstruationslignende følelse i underlivet og troet at nu ville den komme, men endnu er intet sket...

Det begyndte først i mandags, altså ca. 4 dage efter vi havde haft samleje første gang, men kan der overhovedet være en chance for at jeg er gravid?

Du har til flere herinde svaret at de bør tage en test - men vil det være for tidligt?

Måske skyldes det al den baby-feber i min omgangskreds... håber bare heller ikke at malaronen eller vaccinen mod gul feber kan have indflydelse på fosteret hvis jeg er så heldig at være gravid...

På forhånd tak for svaret.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene