Jeg er så træt, rejse og anderledes bakterieflora

26. marts 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Jeg er så træt, rejse og anderledes bakterieflora

Hej Helen.

Først en ros - jeg er simpelthen SÅ glad for at jeg fandt denne hjemmeside, her får jeg svar på mange spørgsmål:0) - godt arbejde!

Jeg er lykkelig gravid i 10. uge, og jeg er vildt træt hele tiden! Jeg ved, at det hører sig til, og jeg tager en lille lur, så snart jeg kan. Men når jeg så har sovet, er jeg stadig træt. Jeg tager en ekstra jerntablet hver dag - fik lov af lægen - og drikker brændnældete i ny og næ. Jeg er vandt til at have masser af energi... Er der noget, der er godt at spise eller ...

Annonce

... drikke, for at få mere energi? Eller kender du andre triks? Ud over trætheden er kvalme mm. ved at fortage sig, så jeg håber, jeg snart kan overskue at dyrke lidt motion igen:0)

Min mave har fungeret fint, men nu begynder jeg at få lidt hård mave... Har du nogle gode råd?

Min mand og jeg skal 3 mdr. til Slovenien, da han skal arbejde der. Normalt har jeg ikke en sart mave, men kan en anderledes bakterieflora påvirke barnet?

Uh, jeg kunne blive ved og ved med spørgsmål... Men det må være nok for nu.

Venlig hilsen
Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor