Tsunami af spørgsmål

7. februar 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Tsunami af spørgsmål

Hej Helen

Min kæreste og jeg besluttede os i januar på at starte på vores "projekt-baby". Vi aftalte, at vi ikke ville sige det til nogen - før vi var sikre på graviditeten. Men jeg var slet ikke forberedt på den tsunami af spørgsmål og bekymring der kommer. Derfor blev jeg så glad, da jeg fandt ud, af at du er her!

Jeg droppede p-pillerne i januar 08. Min menstruation kom som planlagt d. 16 jan og derefter gik vi i gang med stor glæde og lyst! Jeg blev dog lidt overrasket, da jeg ca 14 dage senere begyndte at få ømme brystvorter. Nogle dage senere kom kvalmen. Mine ømme brystvorter er blevet bedre, men kvalmen kommer om natten og om morgenen.

Jeg har et meget godt sove-hjerte, så jeg er lidt overrasket over, at det vækker mig. Kan man virkelig allerede have symptomer? Eller er det min ...

Annonce

... underbevidsthed og mine hormoner der driller mig?

Jeg ved godt, at jeg kan være heldig med, at jeg allerede er blevet gravid. Både min kærestes familie og min er meget frugtbare!

Desværre så har vi, i min familie, begravet to babyer inden for det sidste års tid. Plus at der er to hold venner, hvor deres babyer har haft så store problemer, at de har fået sat fødslen igang. Alt dette gør ikke min begymringer mindre. Det fjerner dog ikke glæden ved det hele... men jeg tænker meget på det.

Da det er mit første cyklus uden p-piller er jeg ikke sikker på, hvornår jeg er gået over tiden. Hvornår kan jeg begynde at teste?

Hvad er din holdning til at spille hådbold imens man er gravid? Jeg spiller ikke på et særlig højt nivaeu og det er for det meste "hygge-bold".

Med venlig hilsen
Daha

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder