Brev:
Tsunami af spørgsmål
7. februar 2008
Alder:
0 mdr.
Tsunami af spørgsmål
Hej Helen
Min kæreste og jeg besluttede os i januar på at starte på vores "projekt-baby". Vi aftalte, at vi ikke ville sige det til nogen - før vi var sikre på graviditeten. Men jeg var slet ikke forberedt på den tsunami af spørgsmål og bekymring der kommer. Derfor blev jeg så glad, da jeg fandt ud, af at du er her!
Jeg droppede p-pillerne i januar 08. Min menstruation kom som planlagt d. 16 jan og derefter gik vi i gang med stor glæde og lyst! Jeg blev dog lidt overrasket, da jeg ca 14 dage senere begyndte at få ømme brystvorter. Nogle dage senere kom kvalmen. Mine ømme brystvorter er blevet bedre, men kvalmen kommer om natten og om morgenen.
Jeg har et meget godt sove-hjerte, så jeg er lidt overrasket over, at det vækker mig. Kan man virkelig allerede have symptomer? Eller er det min underbevidsthed og mine hormoner der driller mig?
Jeg ved godt, at jeg kan være heldig med, at jeg allerede er blevet gravid. Både min kærestes familie og min er meget frugtbare!
Desværre så har vi, i min familie, begravet to babyer inden for det sidste års tid. Plus at der er to hold venner, hvor deres babyer har haft så store problemer, at de har fået sat fødslen igang. Alt dette gør ikke min begymringer mindre. Det fjerner dog ikke glæden ved det hele... men jeg tænker meget på det.
Da det er mit første cyklus uden p-piller er jeg ikke sikker på, hvornår jeg er gået over tiden. Hvornår kan jeg begynde at teste?
Hvad er din holdning til at spille hådbold imens man er gravid? Jeg spiller ikke på et særlig højt nivaeu og det er for det meste "hygge-bold".
Med venlig hilsen
Daha