Brev:
Kontakt med fosteret
16. januar 2008
Alder:
0 mdr.
Kontakt med fosteret
Hej
Jeg er gravid (knap 25 uger). Det samme er en hel del af mine veninder.
En af dem er fransk, og hun fortalte at hun og hendes mand går til en form for fødselsforberedelse - eller hvad det nu er - hvor de lærer at "tale" med den lille. De kommunikerer så at sige gennem maven ved at trykke "koder" som barnet tilsyneladende kan besvare. Først var jeg ret skeptisk men syntes alligevel det lød sjovt. Desværre fik jeg ikke fat i, hvad det hed.
Jeg har også hørt, at man kan kommunikere med et spædbarn ved hjælp af en slags simpelt tegnsprog længe før, de kan tale.
Findes der materiale/ hjemmesider om disse kommunikationsformer? Hvad kaldes de? Og hvor meget er der om snakken?
Mange hilsner
Eva