Brev:
Har jeg ægløsning?
10. januar 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Har jeg ægløsning?
Hej
Vi har i et halvt års tid forsøgt at blive gravide. De sidste 3 måneder har jeg brugt ægløsningstest, som viste negativ. Jeg har testet fra 9. dagen for at være på den sikre side. Omkring 14. dagen har test stregen været tydelig, men ikke så tydelig som kontrolstregen.
Jeg har været hos lægen og fået foretaget en blodprøve for at måle progesteron. Tallet var på 21. dagen 24. Lægen siger derfor at jeg har haft ægløsning. Jeg har læst forskellige steder på nettet hvad den nedre grænseværdi er. Lægen siger den er 15, jeg har læst alt imellem 15 og 32. Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro. De fleste steder står der 25.
Jeg har en søn på to, så jeg har været gravid før.
Jeg er 25 år.
Hvad mener du jeg skal stole på? Lægen eller ægløsningstesten?
Og hvad mener du den nedre grænseværdi er for at man kan sige at man har haft ægløsning?
Med venlig hilsen
Carla