Nygravid med diarré

2. januar 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Nygravid med diarré

Kære Helen

Jeg er meget nygravid (4+1) efter behandling og mange års forsøg (inkl. en graviditet som førte til et dødfødt barn) - og har her til morgen fået en voldsom omgang diarre. Jeg er selvfølgelig bekymret over dette - men er nok mest bange for, om det kan skyldes infektion med listeria, da jeg for tre dage siden spiste rødt kød (roastbeef), inden jeg var klar over, at jeg var gravid.

Ifald det skyldes listeria, hvad kan konsekvensen da være, når man får det så tidligt i graviditeten? Kan ...

Annonce

... det betyde dødfødsel senere i forløbet? Eller vil det "højst" kunne blive til en tidlig abort, når jeg ikke er længere henne?
Kan man teste for listeria og, i fald prøven er positiv, behandle det?

Ja, jeg er nok lidt overbekymret, men vil så gerne, at det skal gå godt denne gang. Det har været sådan en opslidende process.

Iøvrigt drikker jeg kogt vand (1 liter m 1tsk salt og 8 tsk sukker) Er der andet, jeg kan gøre for at passe på det lille spæde liv derinde?

Mange tusind tak for din hjælp!

P

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder