Brev:
Nygravid med diarré
2. januar 2008
Alder:
0 mdr.
Nygravid med diarré
Kære Helen
Jeg er meget nygravid (4+1) efter behandling og mange års forsøg (inkl. en graviditet som førte til et dødfødt barn) - og har her til morgen fået en voldsom omgang diarre. Jeg er selvfølgelig bekymret over dette - men er nok mest bange for, om det kan skyldes infektion med listeria, da jeg for tre dage siden spiste rødt kød (roastbeef), inden jeg var klar over, at jeg var gravid.
Ifald det skyldes listeria, hvad kan konsekvensen da være, når man får det så tidligt i graviditeten? Kan det betyde dødfødsel senere i forløbet? Eller vil det "højst" kunne blive til en tidlig abort, når jeg ikke er længere henne?
Kan man teste for listeria og, i fald prøven er positiv, behandle det?
Ja, jeg er nok lidt overbekymret, men vil så gerne, at det skal gå godt denne gang. Det har været sådan en opslidende process.
Iøvrigt drikker jeg kogt vand (1 liter m 1tsk salt og 8 tsk sukker) Er der andet, jeg kan gøre for at passe på det lille spæde liv derinde?
Mange tusind tak for din hjælp!
P