Brev:
Abort og nu ulykkelig
19. december 2007
Alder:
0 mdr.
Abort og nu ulykkelig
Kære Helen
Min graviditet er desværre blevet afbrudt. For 10 dage siden begyndte jeg at bløde (var i 10.uge) og da jeg efter en lang dags venten endelig kom til scanning viste det sig at fosteret var gået til.
Jeg skulle ikke indlægges da kroppen havde klaret det selv, og jeg har efterfølgende blødt som ved en kraftig menstruation, men det er nu så godt som helt overstået, den fysiske del, og lægerne har lovet mig at vi sagtens kan lave et nyt barn.
Da aborten startede en lørdag tog jeg 4 dage fri fra arbejde, for at komme mig, hvilket var en god ide, da jeg stort set ikke kunne forholde mig til meget andet end mig selv, min 2-årige datter og min mand.
Nu er jeg så kommet igang igen med arbejde, men det går trægt synes jeg.
Jeg kan sagtens - med min fornuft - finde mening med det der er sket. Men følelsesmæssigt er jeg stadig ude af mig selv. Tårerne presser sig på, jeg føler mig lost og uendelig sårbar. Der skal ingenting til, så har jeg lyst til at græde.
Inden jeg blev gravid tog jeg i 6 måneder et antidepressivt middel der hedder Seroplex (kopi af Cipralex) men stoppede da jeg blev gravid. Jeg er bange for at det som er sket kan være med til at aktivere depressionen igen. Hvad tror du? Jeg vil jo helst være medicinfri, når vi skal til at prøve igen.
Min mands arbejdsplads har tilbudt psykologhjælp, som vi overvejer at tage imod. Men jeg er blot i tvivl om samtaleterapi alene kan hjælpe os.
Alt ialt har jeg brug for din vurdering af hvad der skal til for at komme ud af og videre fra denne meget svære tid.
Mange hilsener