Brev:
Menstruation?
8. december 2007
Alder:
0 mdr.
Menstruation?
Hej Helen!
Min kæreste og jeg prøver ihærdigt at få et barn. Jeg stoppede derfor med mine p-piller med 1. menstruationsdag 12. august. Denne menstruation var helt normal. Der gik efterfølgende 45 dage før jeg fik menstruation igen d. 27. september og den næste med start 8. november. Det jeg her kalder menstruationer, har kun været en meget reduceret blødning måske 1/3 eller 1/4 del af mine blødninger, da jeg tog p-piller.
Selvom jeg har haft bind på under hele perioden, har jeg egentlig kunne nøjes med trusseindlæg under hele perioden, hvis disse bare skiftes med samme mellemrum som jeg ellers ville have skiftet bind under en normal menstruation. Det der har været i bindet har været kraftigt brunt, og der har kun været lidt tegn på frisk blod, når jeg har været på toilet. Men under ingen omstændigheder som mine menstruationer var, da jeg tog p-piller. De to sidste "blødninger" har varet 3-5 dage.
Mit spørsmål er nu, om du tror der er tale om en menstruation som resultat af en ægløsning? Jeg prøver at regne en ægløsning ud udfra en menstruationscyklus på 42 dage og min kæreste har i den periode sex hver dag, for at øge chancerne mest muligt. Det kan faktisk godt være lidt opslidende at dyrke sex på kommando, så hvis jeg alligevel ikke har ægløsning, kan vi måske gå tilbage til den lidt mere lystbetonede sex. :o)
Det skal lige siges, at jeg har været til lægen for et par uger siden. Han har henvist mig til at gynækolog for at blive tjekket for PCO, da jeg også har uren hud. Jeg har dog først fået en tid i slutningen af februar, så derfor dette utålmodige spørgsmål...