Er jeg pyldret eller er der noget om snakken?

14. november 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Er jeg pyldret eller er der noget om snakken?

Hej Helen

Tak for din dejlige brevkasse, du har hjulpet mig nogle gange før, når jeg har haft spørgsmål, om min datter. Denne gang drejer det sig om mig selv.

Jeg venter barn nr. 2 og det er super dejligt, men denne graviditet er ikke helt som da jeg ventede min første. Jeg er i uge 26 og alt ser normalt ud, jeg er bare lidt i tvivl om hvornår har man for mange pluk veer?

Jeg syntes at det er et problem, men jeg vil heller ikke være pyldret, jeg havde også plukveer da jeg ventede mig første gang, men viste nok ikke rigtigt hvad det var. Jeg arbejder som smed, det er hårdt fysisk, men de tager godt hensyn, jeg går rigtigt meget - mellem 7 og 10 km ...

Annonce

... hver dag, det kan jeg også godt, hvis jeg sætter tempoet ned. Men ikke uden pluk!

Jeg talte for sjov hvor mange jeg havde fra kl. 06.00 og til 12.00 i dag, men stoppede da jeg nåede 18 -20 stykker, trods det at jeg tager hensyn. Er det for mange, sætter jeg mit barns heldbred på spil?

Jeg arbejede fuld tid, ind til 14 dage før første gang, og var kun gravid betinget syg 2,5 time. så det er lidt svært at forholde sig til at det skal være anderledes denne gang.

Håber du kan hjælpe mig lidt på vej, jeg vil gerne arbejde så længe som muligt, men ikke for envær pris, der er jo også en der venter når jeg kommer hjem.

På forhånd tak og med venlig hilsen
Janet

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene