Brev:
Stadig gravid efter blødning?
12. november 2007
Alder:
0 mdr.
Stadig gravid efter blødning?
Hej Helen
Jeg er i den lykkelige situation, at jeg er gravid med vores første barn. Min menstruations første dag var den 25. august, så ud fra dette skulle jeg nu være i uge 12.
Den 26. oktober (uge 8+6) havde jeg en blødning, det var kun en enkel bødning, men jeg syntes der kom meget og der kom en lille klump med.
Jeg ringede straks til vagtlægen, der bare sagde jeg skulle ligge mig ned, for jeg var nok ved at miste og det kunne de ikke gøre noget ved alligevel.
Dagen efter ringede jeg igen, da jeg stadig var meget bekymret og langt nede psykisk over det. Denne gang var det en anden læge jeg snakkede med, og han mente ikke jeg skulle være bekymret over det, da det var helt normalt med en blødning, så længe det var mindre end en almindelig menstruation og ingen smerter.
Om mandagen var jeg hos min egen læge, der lavede en gyn. undersøgelse og en ny graviditetstest...testen var positiv og livmoderen var stadig lukket som den skulle...
Men så kommer mine spørgsmål:
Kan han allerede se, at jeg stadig er gravid kun 2 dage efter jeg har blødt?...er graviditetshormonet ikke i kroppen længere tid??
Hvis jeg tager en graviditetstest nu...og den er positiv...vil jeg så med sikkerhed stadig være gravid....eller kan have mistet eller barnet ligger dødt derinde??
Jeg er meget bekymret over dette og tænker på det hele tiden, håber du kan gi mig ro i sindet..
Med venlig hilsen
Mette