Brev:
Halsbrand
26. september 2007
Alder:
0 mdr.
Halsbrand
Kære Helen.
Jeg er i 36. uge, og jeg er begyndt at lide noget så forfærdeligt af halsbrand. Det manifesterer sig oftest som en masse luft, der skal bøvses op med efterfølgende sviende smerte, samt som sviende smerte når jeg spiser. Nogen gange har jeg decideret refluks, hvor surtsmagende maveindhold løber op i spiserøret (pyha, hvor lyder det dog ikke særligt charmerende...men det er altså mine symptomer).
Er der noget, jeg kan gøre for at undgåeller modvirke halsbranden? Jeg tænker her primært på lægemidler, for jeg har prøvet det meste i kategorien sov-med-hovedet-højt, undgå-visse-fødevarer etc.
Jeg er klar over, at dette er et meget lille problem i forhold til, hvad man kan ende med at fejle i tilslutning til sin graviditet, men ikke desto mindre er det ved at drive mig til vanvid!
Med venlig hilsen
Stine