Brev:
Terminsdato?
5. juni 2007
Alder:
0 mdr.
Terminsdato?
Hej Helen
Jeg har sidste Fredag været til gennemscanning og det var helt fantastisk at se sit lille bitte barn for allerførste gang! Det var vildt spændende og meget mystisk på én gang, og nu virker ventetiden meget længere:)
Hende, der scannede mig spurgte om min sidste menstruations første dag og regnede ud at jeg var 20 uger + 0 dage henne.
Det er den 3. terminsdato jeg har fået og de ligger alle tre meget tæt op ad hinanden.
Jeg bli´r nødt til at spørge dig om noget som jeg synes er lidt mærkeligt; da faren og jeg stort set ikke har set hinanden i december og første del af januar har der (desværre:) )kun været 2 dage, hvor undfangelsen kan være sket; midt i december eller sidst i januar. Jeg véd (fordi jeg er sådan én, der har alt skrevet op i et stort avanceret skema hi hi) at jeg har haft ægløsning dagen efter "den dag" midt i december!
Efterfølgende sku´ jeg ha´ haft min menstruation dagen før nytårsaften, men der kom bare et par dryp og lidt brunligt udflåd og alting var lidt mystisk og et par dage forsinket. Det var først henad d. 10. januar at det faldt mig ind at jeg måske var blevet gravid.
Doktor og jordmoder beregner selvfølgelig min termin fra menstruationens første dag d. 2. januar og så er det jeg kommer til at tænke om jeg kan være enten 14 dage længere eller kortere henne end beregnet?
For det er vel også nødt til at hænge sammen med hvornår "der sker noget" hjemme hos mig?
Kan jeg ikke godt tillade mig at antage, at det er samlejet og ikke menstruationen, der hænger sammen med undfangelsen:)
Jeg læste i et blad for kommende forældre at når barnet er 38 uger gammelt, så er moderen 40 uger henne?!?! Så er jeg forvirret:) Hvad laver moren så i de første 14 dage?
Gu´ ve´ om skolens seksualundervisning bare er feset lige hen over hovedet på mig i virkeligheden:) :)
Jeg håber du vil hjælpe mig lidt, selvom baby nok er ligeglad med om jeg synes den skal komme 14 dage før eller efter terminen:)
Rigtig god sommer!
Sine