Brev:
Gravid og tvillinger
30. april 2007
Alder:
0 mdr.
Gravid og tvillinger
Hej Helen
Så lykkedes det efter 5 måneder. :-)
Mit spørgsmål er om jeg kan være længere henne end jeg tror, da min sidste mens var meget mærkelig. Jeg skulle have haft mens d. 26./3. (har været præcis siden jeg lagde p pillerne) men der skete ikke noget, andet end lidt smerter i underlivet.
Tirsdag tog jeg en test der var negativ. Jeg havde en del smerter i lysken og kvalme som nok mest kom af at jeg spekulerede som en sindsyg. Torsdag d. 29./3. om eftermiddagen skete der så noget, men det stoppede allerede lørdag morgen. Normalt plejer det at vare 3-4 dage. Tænkte egentlig ikke mere over det da min mens jo var kommet.
Næste periode skulle så starte mandag d. 23./4. (Det skal lige siges at der har været lidt smerter i underlivet og lidt kvalme i mellem de 2 perioder.) Denne gang tog jeg først en test fredag d. 27./4. da jeg ikke ville skuffe mig selv ved at tage en dagen efter hvis det nu bare var forsinket igen. 2 fine streger kom til syne, efter en tur på apoteket og stod jeg nu med 2 posive test.
Nu er mit spørgsål så, kan jeg have været gravid allerede d. 26./3.??? Eller har det bare været der at kroppen har fundet sig selv efter p pillerne. Jeg har aldrig oplevet at min mens har været forsinket, heller ikke inden jeg begyndte på pillerne som jeg har taget i 7 år.
Jeg har liget st spørsgmål til...
På min mors side har der været tvillinger ved hver anden graviditet. Jeg skulle have været tvilling, men der kom kun mig og jeg er enebarn. Er der så mulighed for at jeg kan få tvillinger - ved godt det kommer an på min mand også.
Jeg har meget kvalme og kan næsten hele tiden mærke en prikken og stikken i lysken mest i venstre side men mere og mere også i højre side.
Jeg har tid ved min læge onsdag d. 9./5. - er der nogen specielt jeg skal forberede mig på. Jeg ved jeg skal have en henvisning til lungeklinikken da jeg har astma og allergi. Jeg tager ikke andet medicin end det der er "tilladt" når man er gravid.
Puha det blev til mange spørgsmål - håber du kan finde hoved og hale i dem. Der kommer nok flere de næste 9 mdr...:-)
Knus Heidi