Gravid og tvillinger

30. april 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid og tvillinger

Hej Helen

Så lykkedes det efter 5 måneder. :-)

Mit spørgsmål er om jeg kan være længere henne end jeg tror, da min sidste mens var meget mærkelig. Jeg skulle have haft mens d. 26./3. (har været præcis siden jeg lagde p pillerne) men der skete ikke noget, andet end lidt smerter i underlivet.

Tirsdag tog jeg en test der var negativ. Jeg havde en del smerter i lysken og kvalme som nok mest kom af at jeg spekulerede som en sindsyg. Torsdag d. 29./3. om eftermiddagen skete der så noget, men det stoppede allerede lørdag morgen. Normalt plejer det at vare 3-4 dage. Tænkte egentlig ikke mere over det da min mens jo var kommet.

Næste periode skulle så starte mandag d. 23./4. (Det skal lige siges at der har været lidt smerter i underlivet og lidt kvalme i mellem de 2 perioder.) Denne gang tog jeg først en test fredag d. 27./4. da jeg ikke ville skuffe mig selv ved at tage en dagen efter hvis det nu bare var forsinket igen. 2 fine streger kom til syne, efter en tur på apoteket og stod jeg nu med 2 posive test.

Nu er mit spørgsål ...

Annonce

... så, kan jeg have været gravid allerede d. 26./3.??? Eller har det bare været der at kroppen har fundet sig selv efter p pillerne. Jeg har aldrig oplevet at min mens har været forsinket, heller ikke inden jeg begyndte på pillerne som jeg har taget i 7 år.

Jeg har liget st spørsgmål til...

På min mors side har der været tvillinger ved hver anden graviditet. Jeg skulle have været tvilling, men der kom kun mig og jeg er enebarn. Er der så mulighed for at jeg kan få tvillinger - ved godt det kommer an på min mand også.

Jeg har meget kvalme og kan næsten hele tiden mærke en prikken og stikken i lysken mest i venstre side men mere og mere også i højre side.

Jeg har tid ved min læge onsdag d. 9./5. - er der nogen specielt jeg skal forberede mig på. Jeg ved jeg skal have en henvisning til lungeklinikken da jeg har astma og allergi. Jeg tager ikke andet medicin end det der er "tilladt" når man er gravid.

Puha det blev til mange spørgsmål - håber du kan finde hoved og hale i dem. Der kommer nok flere de næste 9 mdr...:-)

Knus Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.