Brev:
Dykning og graviditet
26. april 2007
Alder:
0 mdr.
Dykning og graviditet
Kære Helen
Jeg skrev til dig i sidste uge og var meget glad for dit søde og beroligende svar.
Her kommer et nyt spørgsmål:
Vi har netop droppet p-pillerne og prioriterer det at få et barn over alt andet. Imidlertid bor vi for tiden (3 måneder endnu) i Australien, og da vi begge er ivrige dykkere, vil jeg jo gerne udnytte mulighederne så længe som muligt.
Jeg er klar over, at det ikke er en god idé at dykke, når man er gravid. Men hvor tidligt har det betydning? Vil jeg kunne øge risikoen for at miste et befrugtet æg, hvis jeg dykker i dagene mellem ægløsning og menstruation? Jeg har læst, at man ikke kan regne med graviditetstests i denne periode.
Mange hilsner
Eva