Brev:
Negativ test - kan jeg alligevel være gravid?
22. april 2007
Alder:
0 mdr.
Negativ test - kan jeg alligevel være gravid?
Hej Helen,
Jeg har mistanke om at jeg er blevet gravid. Dette er ikke planlagt, men ønsket hvis det skulle vise sig at jeg er.
Min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex før, under og efter det tidspunkt, hvor jeg burde have fået ægløsning, dog hvor han hver gang trak sig ud inden han kom. Jeg har efterfølgende læst at præsperm også kan indeholde sædceller, og en af gangene var han også oppe i mig lige efter at han var kommet.
Jeg skulle have haft min menstruation i fredags (det er nu søndag formiddag) og jeg har taget en graviditetstest i går og en igen her til morgen, som begge var negative. Det skal siges at jeg har haft menstruationssmerter i flere dage, dog var det kraftigst hele dagen i går, men jeg har endnu ikke fået det og smerterne er gået over.
Jeg har nu bestilt 10 tests over nettet og regner med at tage dem i løbet af ugen, hvis min menstruation stadig udebliver. Jeg fik mig en snak med min mor om det, og hun mener ikke at jeg kan være gravid, da de tests man kan købe i dag er meget følsomme.
Det skal lige siges at jeg for 2 mdr. siden prøvede at starte på p-piller, men måtte stoppe efter mindre end en uge pga. for mange bivirkninger. Jeg fik derfor menstruation to gange i februar med to ugers mellemrum, men fik derefter en gang regelmæssig menstruation, og nu udebliver den så denne gang.
Så mit spørgsmål til dig er om der stadig er en chance for at jeg er gravid, på trods af de negative tests?
På forhånd tak for hjælpen! :)
Med venlig hilsen,
Ditte