Negativ test - kan jeg alligevel være gravid?

22. april 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Negativ test - kan jeg alligevel være gravid?

Hej Helen,

Jeg har mistanke om at jeg er blevet gravid. Dette er ikke planlagt, men ønsket hvis det skulle vise sig at jeg er.

Min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex før, under og efter det tidspunkt, hvor jeg burde have fået ægløsning, dog hvor han hver gang trak sig ud inden han kom. Jeg har efterfølgende læst at præsperm også kan indeholde sædceller, og en af gangene var han også oppe i mig lige efter at han var kommet.

Jeg skulle have haft min menstruation i fredags (det er nu søndag formiddag) og jeg har taget en graviditetstest i går og en igen her til morgen, som begge var negative. Det skal siges at jeg har haft menstruationssmerter i flere dage, dog var det kraftigst hele dagen i går, men jeg har endnu ikke fået det og ...

Annonce

... smerterne er gået over.

Jeg har nu bestilt 10 tests over nettet og regner med at tage dem i løbet af ugen, hvis min menstruation stadig udebliver. Jeg fik mig en snak med min mor om det, og hun mener ikke at jeg kan være gravid, da de tests man kan købe i dag er meget følsomme.

Det skal lige siges at jeg for 2 mdr. siden prøvede at starte på p-piller, men måtte stoppe efter mindre end en uge pga. for mange bivirkninger. Jeg fik derfor menstruation to gange i februar med to ugers mellemrum, men fik derefter en gang regelmæssig menstruation, og nu udebliver den så denne gang.

Så mit spørgsmål til dig er om der stadig er en chance for at jeg er gravid, på trods af de negative tests?

På forhånd tak for hjælpen! :)

Med venlig hilsen,
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder