Graviditet og flyvning

19. april 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Graviditet og flyvning

Kære Helen.

Jeg er lidt i vildrede og håber, du kan give mig et beroligende svar. Dine svar i brevkassen er alle så søde.

Min kæreste og jeg har ventet længe på at kunne smide p-pillerne p.g.a. forskellige omstændigheder. Nu har vi endelig muligheden! Vi bor for tiden i Australien og rejser hjem 1. august. Jeg var hos lægen i andet ærinde og spurgte om der kunne være problemer i at tage den lange flyvetur, hvis jeg nu skulle være heldig at blive gravid indenfor de næste par måneder. Jeg havde nok ikke regnet med at der skulle være problemer, da alt jeg har kunnet finde på nettet vedrørende flyvning har handlet ...

Annonce

... om de sidste måneder af graviditeten.

Hun svarede imidlertid, at hun sædvanligvis anbefalede nygravide (indenfor de første 3 måneder) at undgå flyvning, da det skulle forhøje den i forvejen relativt høje abortrisiko.

Det har gjort mig lidt urolig, og vi diskuterer, hvorvidt vi skal udskyde projekt baby yderligere 3 måneder. Det er selvfølgelig ikke så længe, og vi gør det, hvis det er nødvendigt, men vi har bare ventet så længe allerede og har ikke lyst til at vente længere uden grund.

Hvor høj er abortrisikoen de første 3 måneder? Ved du hvor meget højere en lang flyvetur kunne gøre den.

Mange hilsner
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin