Brev:
Er der noget galt med mit barn?
2. november 2006
Alder:
0 mdr.
Er der noget galt med mit barn?
Hej Helen
Jeg er nyt medlem, men har allerede draget stor nytte af dine svar til mine medsøstre:-) Tak for det.
Jeg er gravid 24+4. Jeg har i forvejen to skønne drenge på 3 og 8 år, så det er altså mit 3. ønskebarn. Alle tre gange har jeg været indlagt 4-6 uger med kvalme og opkastninger.
Mit problem er at jeg i denne graviditet har det rigtig dårligt psykisk. Forstået på den måde, at jeg har "sat mig i hovedet", at der skulle være noget galt med mit barn. I bund og grund er det selvfølgelig fordi jeg ved, at dette ville få store konsekvenser for mit allerede travle liv, men mest af alt også for mine to drenge.
Jeg baserer bekymringen på min dårlige start på graviditeten (hvor jeg lever af hospitalets drop), og at mit barn bevæger sig voldsomt og "mystisk" i min mave. Jeg mærker liv hver dag. Men en meget stor del af det liv er en vild rumsteren, som bobler der går til grunde og som rystelser. Herudover mærker jeg dog også de "normale små spark" (hvis noget er normalt), som jeg virkelig nyder.
Jeg har efterhånden svært ved at fjerne min fokus fra det og jeg er så ked af, at jeg ikke vil tillade mig selv at nyde denne graviditet, da det virkelig er et ønskebarn jeg/vi venter.
Det skal lige siges at jeg har fået foretaget nakkefoldsscanning og den almindelige scanning i 19. uge. Her var alt tilsyneladende fint. Dog får man jo af vide, at intet er sikkert.
Mange hilsner
Tina