Er der noget galt med mit barn?

2. november 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Er der noget galt med mit barn?

Hej Helen

Jeg er nyt medlem, men har allerede draget stor nytte af dine svar til mine medsøstre:-) Tak for det.

Jeg er gravid 24+4. Jeg har i forvejen to skønne drenge på 3 og 8 år, så det er altså mit 3. ønskebarn. Alle tre gange har jeg været indlagt 4-6 uger med kvalme og opkastninger.

Mit problem er at jeg i denne graviditet har det rigtig dårligt psykisk. Forstået på den måde, at jeg har "sat mig i hovedet", at der skulle være noget galt med mit barn. I bund og grund er det selvfølgelig fordi jeg ved, at dette ville få store konsekvenser for mit allerede travle liv, men mest af alt også for mine to drenge.

Jeg baserer bekymringen på min dårlige start på graviditeten (hvor jeg lever ...

Annonce

... af hospitalets drop), og at mit barn bevæger sig voldsomt og "mystisk" i min mave. Jeg mærker liv hver dag. Men en meget stor del af det liv er en vild rumsteren, som bobler der går til grunde og som rystelser. Herudover mærker jeg dog også de "normale små spark" (hvis noget er normalt), som jeg virkelig nyder.

Jeg har efterhånden svært ved at fjerne min fokus fra det og jeg er så ked af, at jeg ikke vil tillade mig selv at nyde denne graviditet, da det virkelig er et ønskebarn jeg/vi venter.

Det skal lige siges at jeg har fået foretaget nakkefoldsscanning og den almindelige scanning i 19. uge. Her var alt tilsyneladende fint. Dog får man jo af vide, at intet er sikkert.

Mange hilsner
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!