Brev:
Gravid eller hormonelle forstyrelser?
5. september 2006
Alder:
0 mdr.
Gravid eller hormonelle forstyrelser?
Hej
Jeg er en pige på 29, som sammen med min kæreste gennem 7 år, endelig har valgt at smide p-pillerne. Jeg tog den sidste pille d 26/7 og fik jo så menstruation omkring d 28/7. Vi har så haft samleje både omkring d 3-4/8 og omkring d 9-10/8, hvilket nok har været omkring min ægløsning, hvis jeg regner rigtigt.. Ca 4 dage efter begyndte jeg og pletbløde og der kom noget brunt udflåd i nogle dage. Havde også smerter i maven- som om den var "tungere" og større - altså struttede mere på en eller anden mærkelig måde...
Jeg skulle så have haft menstruation omkring d 24/8, men nu- snart 2 uger efter har jeg ikke set skygge af blod, og har heller ikke de kendte fornemmelser, som jeg normalt har et par dage før menstruationen. Jeg tog en test sidste torsdag, som var bravende negativ..
Jeg har taget p-piller i 7 år, så tænker på om de hormonelle forstyrrelser virkelig kan lave så meget ravage... Hvor længe skal jeg vente på min menstruation her den første gang efter p-pille stop? Skal jeg tage en test mere og hvornår? Har nemlig hørt nogle kvinder udskiller HCG hormonet senere end andre..
Sidst jeg tog testen var jeg på medicin for både migræne og blærebetændelse - kan dette have indvirkning på resultatet?
Synes mine hormoner løber af med mig - først er jeg glad - så ked af det, og synes altså min mave er blevet mere rund - måske har jeg bare spist for meget de sidste uger - er normalt en meget slank pige, så det mindste der sætter sig på maven kan ses..
Jeg er lidt i vildrede, da testen viste negativ, har jeg både drukket kaffe, taget migea for migræne været i kontakt med folk i radiojod beh - alt det som gravide ikke har godt af, så hvis jeg virkelig er gravid - kan det så skade barnet så tidligt?
Når testen dengang viste negativ vil jeg jo heller ikke opføre mig som en gravid hvis du forstår...
Sikke en smøre - håber du har et godt råd!
På forhånd tak
Knus fra mig