Gravid eller hormonelle forstyrelser?

5. september 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid eller hormonelle forstyrelser?

Hej

Jeg er en pige på 29, som sammen med min kæreste gennem 7 år, endelig har valgt at smide p-pillerne. Jeg tog den sidste pille d 26/7 og fik jo så menstruation omkring d 28/7. Vi har så haft samleje både omkring d 3-4/8 og omkring d 9-10/8, hvilket nok har været omkring min ægløsning, hvis jeg regner rigtigt.. Ca 4 dage efter begyndte jeg og pletbløde og der kom noget brunt udflåd i nogle dage. Havde også smerter i maven- som om den var "tungere" og større - altså struttede mere på en eller anden mærkelig måde...

Jeg skulle så have haft menstruation omkring d 24/8, men nu- snart 2 uger efter har jeg ikke set skygge af blod, og har heller ikke de kendte fornemmelser, som jeg normalt har et par dage før menstruationen. Jeg tog en test sidste torsdag, som var bravende negativ..

Jeg har taget p-piller i 7 år, så tænker på om de hormonelle forstyrrelser virkelig kan lave så meget ravage... Hvor længe skal jeg vente på min menstruation ...

Annonce

... her den første gang efter p-pille stop? Skal jeg tage en test mere og hvornår? Har nemlig hørt nogle kvinder udskiller HCG hormonet senere end andre..

Sidst jeg tog testen var jeg på medicin for både migræne og blærebetændelse - kan dette have indvirkning på resultatet?

Synes mine hormoner løber af med mig - først er jeg glad - så ked af det, og synes altså min mave er blevet mere rund - måske har jeg bare spist for meget de sidste uger - er normalt en meget slank pige, så det mindste der sætter sig på maven kan ses..

Jeg er lidt i vildrede, da testen viste negativ, har jeg både drukket kaffe, taget migea for migræne været i kontakt med folk i radiojod beh - alt det som gravide ikke har godt af, så hvis jeg virkelig er gravid - kan det så skade barnet så tidligt?

Når testen dengang viste negativ vil jeg jo heller ikke opføre mig som en gravid hvis du forstår...

Sikke en smøre - håber du har et godt råd!

På forhånd tak
Knus fra mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder