Hvordan føles brystspændinger?

22. august 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Hvordan føles brystspændinger?

Hej Helen

Jeg har et meget dumt spørgsmål, men jeg prøver at spørge alligevel, for jeg synes ikke jeg kunne finde svaret ved at søge på nettet.

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn, og vi har forsøgt i 3 måneder. Jeg skulle have haft menstruation for 1-2 dage siden (er lidt uregelmæssig), men den er endnu ikke kommet. Jeg har haft menstruationssmerter (eller noget der ligner) i ca. 3 dage, men det er altså ikke rigtig kommet, og nu er smerterne forsvundet igen. Jeg ved jo godt at jeg selv kan påvirke det ved at gå og håbe at jeg er gravid, men det er ligesom bare lidt svært at lade være:o)

De sidste par dage har jeg følt en stikken i brysterne - ikke hele ...

Annonce

... tiden, bare af og til, men det er som om det er blevet mere vedvarende i dag. Det føles som et stik yderst på brystet enten nede ved ribbene eller oppe under armhulen, og når jeg mærker på det er det ømt. Det er mest i højre bryst, men også lidt i venstre. Når jeg hører ordet "brystspænding", synes jeg ikke det lyder som en stikkende fornemmelse (mere som noget der strammer), så jeg er lidt i tvivl om det kan være det, eller om det er noget andet (jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, om det kan være noget mere alvorligt som f.eks. en knude i brystet). Så jeg vil bare gerne høre om det lyder som brystspændinger, eller om det er helt forkert.

På forhånd tak for svaret.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.