Brev:
Hvordan føles brystspændinger?
22. august 2006
Alder:
0 mdr.
Hvordan føles brystspændinger?
Hej Helen
Jeg har et meget dumt spørgsmål, men jeg prøver at spørge alligevel, for jeg synes ikke jeg kunne finde svaret ved at søge på nettet.
Min kæreste og jeg vil gerne have et barn, og vi har forsøgt i 3 måneder. Jeg skulle have haft menstruation for 1-2 dage siden (er lidt uregelmæssig), men den er endnu ikke kommet. Jeg har haft menstruationssmerter (eller noget der ligner) i ca. 3 dage, men det er altså ikke rigtig kommet, og nu er smerterne forsvundet igen. Jeg ved jo godt at jeg selv kan påvirke det ved at gå og håbe at jeg er gravid, men det er ligesom bare lidt svært at lade være:o)
De sidste par dage har jeg følt en stikken i brysterne - ikke hele tiden, bare af og til, men det er som om det er blevet mere vedvarende i dag. Det føles som et stik yderst på brystet enten nede ved ribbene eller oppe under armhulen, og når jeg mærker på det er det ømt. Det er mest i højre bryst, men også lidt i venstre. Når jeg hører ordet "brystspænding", synes jeg ikke det lyder som en stikkende fornemmelse (mere som noget der strammer), så jeg er lidt i tvivl om det kan være det, eller om det er noget andet (jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, om det kan være noget mere alvorligt som f.eks. en knude i brystet). Så jeg vil bare gerne høre om det lyder som brystspændinger, eller om det er helt forkert.
På forhånd tak for svaret.