P-pillestop

15. juni 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

P-pillestop

Hej

Jeg sad lige og kiggede inde på denne side og fandt dine svar ret reelle - det kan jeg godt lide.

Min kæreste og jeg - begge 29 år - er kun lige startet på projekt baby. Vi er skam indstillet på de der 2 år som det nu kan tage og prøver at tage den med ro i vores tanker men har en fast aftale på lagenet hver anden dag.

Jeg stoppede med at tage mine p-piller den 1. juni, og det var midt i en p-pille periode. Jeg fik min mens den 3. juni til ca 6. juni. Herfra begyndte vi at dyrke vores regelmæssige sex. Det sådan nu at jeg den 13. juni begyndte at observere at mine forholdsvist små bryster havde fået en anden volumen, og den 14. var de lidt ømme (havde ikke befølt dem overdrevet) plus at jeg pludselig fik kvalme i forskellige situationer ...

Annonce

... (mad, i Brugsen osv) Da jeg var på toilet den 14 kunne jeg også observere noget brunt udflåd i en nærmest vingummiagtig/sejt konsistens efter tørring. Jeg havde/har også menseslignende smerter. I dag er mine bryster bare "store". I morges var der også lidt mere af denne sære cervikalmatrix. Generelt er jeg blevet mere træt og svimmel (er ikke syg) - men det kan selvfølgelig være varmen

Det kan da ikke passe at jeg allerede er gravid? Er det ægløsning? Eller hormonale forstyrrelser pga pille stop? Har aldrig før haft det sådan når jeg har - i mine 12 års forbrug af piller - holdt pause. Måske er det fordi jeg underbevidst ønsker mig en baby så meget.

Jeg er godt klar over at jeg selvfølgelig må væbne mig med tålmodighed.

Kærlig hilsen
Skorpionen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor