Brev:
Vægt og graviditet
3. maj 2006
Alder:
0 mdr.
Vægt og graviditet
Kære Helen Lyng Hansen
Jeg har et spørgsmål ang. vægt. Jeg er 158 cm. høj og vejede, før jeg blev gravid, mellem 50-51. Jeg er nu 19 uger henne og vejer næsten 58. Min ene arbejdskollega har meget travlt med at fortælle, at det er alt, alt for meget på nuværende tidspunkt. Hun tog kun tre kilo på.
Det bekymrer mig lidt, da jeg ikke kan se for mig, hvad jeg skal ændre på. Jeg spiser sundt, er vegetar, men får i anledningen af graviditeten fisk og kød en gang om ugen. Jeg er en rimelig aktiv pige, der før graviditeten løb små ti kilometer 3-4 gange om ugen. På nuværende tidspunkt er fire gange lige i overkanten, så jeg kommer af sted 2-3 gange om ugen og har ingen problemer med at løbe. Tempoet er blot et helt andet.
Jeg danser klassisk ballet en gang og ugen og svømmer en gang om ugen, så masser af motion får jeg, og har ingen fysiske gebrækkeligheder af graviditeten foreløbig. Men jeg er væsentlig mere sulten, end jeg har været før! Jeg er vant til blot at spise, når jeg er sulten, spise mig mæt og ikke have nogen problemer med vægten, så jeg tør ikke rigtig gøre andet end at spise, når sulten melder sig. Og det er altså ikke kager, der ryger ind!
Er vægten virkelig helt hen i vejret? (jeg er blevet lidt rund om enden, men synes ikke det virker så voldsomt)
Hvis den er, hvordan forholder jeg mig så i resten af graviditeten?
Venlig hilsen
Den forvirrede