Vægt og graviditet

3. maj 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Vægt og graviditet

Kære Helen Lyng Hansen

Jeg har et spørgsmål ang. vægt. Jeg er 158 cm. høj og vejede, før jeg blev gravid, mellem 50-51. Jeg er nu 19 uger henne og vejer næsten 58. Min ene arbejdskollega har meget travlt med at fortælle, at det er alt, alt for meget på nuværende tidspunkt. Hun tog kun tre kilo på.

Det bekymrer mig lidt, da jeg ikke kan se for mig, hvad jeg skal ændre på. Jeg spiser sundt, er vegetar, men får i anledningen af graviditeten fisk og kød en gang om ugen. Jeg er en rimelig aktiv pige, der før graviditeten løb små ti kilometer 3-4 gange om ugen. På nuværende tidspunkt er fire gange lige i overkanten, så jeg kommer af sted 2-3 gange om ugen og har ingen problemer med at ...

Annonce

... løbe. Tempoet er blot et helt andet.

Jeg danser klassisk ballet en gang og ugen og svømmer en gang om ugen, så masser af motion får jeg, og har ingen fysiske gebrækkeligheder af graviditeten foreløbig. Men jeg er væsentlig mere sulten, end jeg har været før! Jeg er vant til blot at spise, når jeg er sulten, spise mig mæt og ikke have nogen problemer med vægten, så jeg tør ikke rigtig gøre andet end at spise, når sulten melder sig. Og det er altså ikke kager, der ryger ind!

Er vægten virkelig helt hen i vejret? (jeg er blevet lidt rund om enden, men synes ikke det virker så voldsomt)

Hvis den er, hvordan forholder jeg mig så i resten af graviditeten?

Venlig hilsen
Den forvirrede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder