Brev:
Graviditet og tidspunkt for folin
2. maj 2006
Alder:
0 mdr.
Graviditet og tidspunkt for folin
Hej med dig
Jeg er en 31 årig pige, som smider mine p-piller i starten af Juni, da min kæreste og jeg har besluttet at vi efter at have været sammen i 7 år nu gerne vil have børn. Grunden til at jeg ikke bare smider pillerne nu er, at vi har aftalt at det skal være til sommer.
Mit spørgsmål er om jeg allerede nu, samtidig med at jeg tager p-piller, skal begynde at tage folin? Jeg har læst at det er hensigtsmæssigt at tage det 4 mdr. inden man planlægger at blive gravid, men det kombineret med p-piller?
Vi håber på at jeg hurtigt kan blive gravid, men ved godt at efter mange år med p-piller kan det være svært? Eller er det bare en skrøne? Ligeledes fik jeg en abort for 6 år siden, med min nuværende kæreste, men det var ikke lige det på det tidspunkt.
Jeg ønsker og håber at blive gravid hurtigt, men siger også til mig selv at jeg skal lade være med at tænke på det, og bare se tiden an.
Vi skal på ferie i uge 26-27, og går nu og regner på hvordan jeg kan få ægløsning i den periode, hvis jeg nu stopper med pillerne lige optil, jeg er faktisk ved at drive mig selv til vanvid bare af spænding....
Håber du kan hjælpe mig...