Hvor sikker er graviditetstesten?

29. september 2005

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Hvor sikker er graviditetstesten?

Kære Netsundhedsplejerske

Jeg skrev til dig for et par uger siden hvor jeg bl.a. spurgte om man ikke ville blive gravid i første forsøg, hvis begge parter ikke fejler noget. Det lader det i midlertid til at jeg er blevet (hurraaa). Dog tør jeg ikke helt tro på det, at det allerede kan være sket så hurtigt.

Jeg har købt både ægløsnings- og graviditetstests hos billigtest.dk og tog den 1. graviditetstest tirsdag morgen, hvor min menstruation var udeblevet om mandagen. Der kom godt nok 2 streger, men den 2. var meget utydelig og så står der i brugsanvisningen at man skal tage en ny test indenfor 48 timer. Så jeg tog en både onsdag og torsdag morgen, som begge viste det samme.

Jeg tog så på apoteket i dag og ...

Annonce

... købte Apotekets Graviditetstest og den var langt mere tydelig. Og i dennes brugsanvisning, står der at hvis der fremkommer en streg nr. 2 er testen positiv. Det gjorde der godt nok, men streg nr. 2 var ikke helt så tydelig som den første. Dog langt mere tydelig end på de første 3 tests jeg tog.

Mit spørgsmål er så nu, om jeg virkelig tør stole på den/de test(s)? Kan jeg virkelig regne med at jeg er gravid? Den største grund til min undren er nok, at jeg ikke har mærket noget på min krop. Jeg har hverken haft smerter nogen steder, kvalme eller vist andre tegn på graviditet.

Håber du kan hjælpe mig med et mere klart svar, da jeg synes 3 uger er lang tid at vente på svar fra min læge.

Med venlig hilsen
Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os