Brev:
Hvor sikker er graviditetstesten?
29. september 2005
Alder:
0 mdr.
Hvor sikker er graviditetstesten?
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg skrev til dig for et par uger siden hvor jeg bl.a. spurgte om man ikke ville blive gravid i første forsøg, hvis begge parter ikke fejler noget. Det lader det i midlertid til at jeg er blevet (hurraaa). Dog tør jeg ikke helt tro på det, at det allerede kan være sket så hurtigt.
Jeg har købt både ægløsnings- og graviditetstests hos billigtest.dk og tog den 1. graviditetstest tirsdag morgen, hvor min menstruation var udeblevet om mandagen. Der kom godt nok 2 streger, men den 2. var meget utydelig og så står der i brugsanvisningen at man skal tage en ny test indenfor 48 timer. Så jeg tog en både onsdag og torsdag morgen, som begge viste det samme.
Jeg tog så på apoteket i dag og købte Apotekets Graviditetstest og den var langt mere tydelig. Og i dennes brugsanvisning, står der at hvis der fremkommer en streg nr. 2 er testen positiv. Det gjorde der godt nok, men streg nr. 2 var ikke helt så tydelig som den første. Dog langt mere tydelig end på de første 3 tests jeg tog.
Mit spørgsmål er så nu, om jeg virkelig tør stole på den/de test(s)? Kan jeg virkelig regne med at jeg er gravid? Den største grund til min undren er nok, at jeg ikke har mærket noget på min krop. Jeg har hverken haft smerter nogen steder, kvalme eller vist andre tegn på graviditet.
Håber du kan hjælpe mig med et mere klart svar, da jeg synes 3 uger er lang tid at vente på svar fra min læge.
Med venlig hilsen
Maibrit