Brev:
Ømhed, prikken og stikken
14. oktober 2017
Alder:
0 mdr.
Ømhed, prikken og stikken
Hej Helen,
Jeg er gravid i uge 16 og har den sidste uges tid haft en tiltagende ømhed i underlivet, lige over skambenet, og med jævne mellemrum stikker og prikker det op ad til.
Ømheden er der stort set hele tiden, og som første gangs gravid bekymres jeg, fordi jeg ingen erfaring har at trække på i forhold til om det er normalt eller ej. Jeg er blevet tjekket for uvi, og alt ser ok ud i den retning.
Jeg har under hele graviditeten været øm i lænden og var i uge 5 og 6 meget plaget af ligamentsmerter, men nu er der "bare" en konstant ømhed der er, om og en hård fornemmelse jeg har samme sted. Det gør mig urolig. Jeg synes ikke at min læge kan give mig et ordentlig svar eller forklaring, hvorfor jeg skriver til dig.
Så mit spørgsmål er, er det normalt at have det sådan??
Jeg vil lige nævne at jeg også har øget udflåd, men det hverken lugter eller er af anden karakter eller farve end vanlig.
Med venlig hilsen
C.