Brev:
Graviditetskvalme
16. juli 2017
Alder:
0 mdr.
Graviditetskvalme
Kære Helen.
Jeg er gravid og er ca 8 uger henne. Jeg lider ligesom under min sidste graviditet voldsomt at kvalme. Jeg har den sidste uge kun spise et par bidder brød hver 2. Time og druknet lidt juice med ingefær.
Vi har i forvejen en dejlig sød og nem dreng på 18 mdr, og selvom jeg forsøger at hvile så snart han sover så er det for at sige det virkelig hårdt! Graviditeten var langt fra planlagt og vi har været meget i tvivl om det skulle være og kvalmen gør det stort set umuligt, at glæde sig...
Nu kommer spørgsmålet så: Sidste gang fik jeg primperan af min læge. Hvor ofte må jeg tage det når jeg er gravid? Det er 10 mg tbl jeg har liggende i skuffen. Min læge har ferie og jeg kan først se hende om 2 uger. Håber du kan hjælpe.
Kærlig hilsen
Den svært forkvalmede