Barbering og vask af krop i shampoo, der ikke er ren for skadelige stoffer

18. oktober 2015

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Barbering og vask af krop i shampoo, der ikke er ren for skadelige stoffer

Hej Helen ;)

Håber du kan hjælpe mig.

Jeg er tidligere frisør og har i god tro med mine frisørprodukter troet at de var ganske fine i forhold til andre der ude. Jeg har aldrig købt / brugt kropssæbe, så jeg har "desværre" i mine 26 graviditets uger brugt shampooérne som sæbe til kroppen. Nu er det så bare, at jeg også altid har barberet mig forneden og i armdisse hulerne med disse stoffer/parfumer. Der er en/flere ikke gode parabener i. Jeg tænker at ved barbering har jeg "åbnet" Mere adgang til mit fostre/barn med henblik for at blive påvirket af disse stoffer. Har grundet svømning barberet mig en del. Hvordan ser du på min situation?

Udover at barbere mig og vaske mig i mine shampooér med disse ikke "godkendte stoffer/kemikalier så peeler/skrubber jeg indimellem min krop ...

Annonce

... . Tænker om det har sammeligende effekt som gør huden mere "åben" og sårbar for at "skidtet" i shampooén kan trænge ind til mit barn via huden. Måske det er endnu værre nu hvor jeg bådehar barberet /peelet/skrubbet/ og vasket krop i det igennem min graviditet.

Kan mit barn have en tærskel for hvor meget skidt hun kan tåle inden hun tager skade....? Tænker hvis det jeg har udsat hende for samtidig med at jeg også har gjort andre ting som farvet mit hår et par gange og sikkert kommet til at bruge noget andet mindre ren... f.eks. andre produkter.. at man så er ude i skader som kræftfremkaldning eller cocktaileffekter/CMR-stoffer. Ved ikke hvornår nok er nok !! Det er heller ikke sikkert du kan svare mig her.

Håber du kan holde styr på mine spørgsmål:)

Med venlig hilsen
Maiken.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor