Brev:
Bitre mandler og gravid
23. januar 2015
Alder:
0 mdr.
Bitre mandler og gravid
Hej Helen
Jeg har de seneste dage spist mandler på yoghurt - nogle gange op til flere gange om dagen.
Nogle af mandlerne har været meget bitre, men yoghurten har dæmpet den ellers meget bitre smag. Jeg har nu læst, at bittermandler kan indeholde blåsyre, som kan være skadeligt for fosteret. Jeg har nok spist en del af disse bitre mandler her i løbet af nogle dage (måske 10 stk. i alt).
Jeg kan læse på posen med mandlerne, at de kan indeholde bittermandler, hvilket har gjort mig ret nervøs for, om jeg potentielt kan have forgiftet mit barn i maven pga. den dosis, jeg har spist?
På forhånd tusind tak.
Mvh den bekymrede