Gravid og nervøs

7. juli 2014

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid og nervøs

Kære Helen

Mange tak for dit sidste svar og tak fordi du svarede direkte.

Jeg er nu gravid. 7 uger henne. Det er cirka 9 uger siden lægen fjernede mine spiral. Jeg må indrømme, at jeg er ved at gå til af dårlige nerver. Jeg har ikke blødt eller haft farvet udflåd, men jeg synes jeg er meget øm både underliv, hofte og mave. Noget af det skyldes nok lidt dårlig mave, da den frygtelig kvalme jo nogen gange gør jeg spiser lidt anderledes. Synes også at jeg har mange "bobler" i maven.

Var til lægen idag, hvor hun tog blodprøve og vi snakkede lidt. Jeg prøvede at spørge ind til, hvor øm man skal være, men som jeg forstod min læge er det ok, så længe det ikke er egentlige smerter. Urinprøven viste ingen sukkersyge og tydelig ...

Annonce

... graviditet. Min blodprocent var 8,3. Alligevel har jeg jo nu læst en masse på nettet om graviditet uden for livmoderen. Det sammen med frygten for spontan abort fylder meget lige nu. Jeg tør ikke rigtig at glæde mig endnu, da jeg er hunderæd for, at det skal gå galt.

Jeg skal til lægen igen den 16. juli og have den gynækologiske undersøgelse. Jeg tænker, at der må jeg få lidt mere vished for, om alt er som det skal være. Men er der ellers noget, jeg kan gøre for at komme af med de negative tanker? Er der noget jeg selv kan gøre? Det ene er frygten for at miste fosteret, men endnu værre er frygten for, at der skal ske mig selv noget, så jeg ikke kan være der for min dreng, for han er jo det vigtigste.

Med venlig hilsen
En nervøs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder