Brev:
Gravid og nervøs
7. juli 2014
Alder:
0 mdr.
Gravid og nervøs
Kære Helen
Mange tak for dit sidste svar og tak fordi du svarede direkte.
Jeg er nu gravid. 7 uger henne. Det er cirka 9 uger siden lægen fjernede mine spiral. Jeg må indrømme, at jeg er ved at gå til af dårlige nerver. Jeg har ikke blødt eller haft farvet udflåd, men jeg synes jeg er meget øm både underliv, hofte og mave. Noget af det skyldes nok lidt dårlig mave, da den frygtelig kvalme jo nogen gange gør jeg spiser lidt anderledes. Synes også at jeg har mange "bobler" i maven.
Var til lægen idag, hvor hun tog blodprøve og vi snakkede lidt. Jeg prøvede at spørge ind til, hvor øm man skal være, men som jeg forstod min læge er det ok, så længe det ikke er egentlige smerter. Urinprøven viste ingen sukkersyge og tydelig graviditet. Min blodprocent var 8,3. Alligevel har jeg jo nu læst en masse på nettet om graviditet uden for livmoderen. Det sammen med frygten for spontan abort fylder meget lige nu. Jeg tør ikke rigtig at glæde mig endnu, da jeg er hunderæd for, at det skal gå galt.
Jeg skal til lægen igen den 16. juli og have den gynækologiske undersøgelse. Jeg tænker, at der må jeg få lidt mere vished for, om alt er som det skal være. Men er der ellers noget, jeg kan gøre for at komme af med de negative tanker? Er der noget jeg selv kan gøre? Det ene er frygten for at miste fosteret, men endnu værre er frygten for, at der skal ske mig selv noget, så jeg ikke kan være der for min dreng, for han er jo det vigtigste.
Med venlig hilsen
En nervøs mor