Brev:
At fortælle om graviditet
18. oktober 2013
Alder:
3 år, 1 mdr.
At fortælle om graviditet
Kære Helen.
Vi er gravide igen og venter os en lille ny i starten af maj (jeg er i 12. uge nu) :o)
Vi har endnu ikke fortalt vores dreng på 3 år om graviditeten – men han er godt med sprogligt, så tænker, om han alligevel godt måske har kunnet fornemme, at ”der sker noget”; også fordi jeg har været lidt ramt af graviditeten i denne omgang…
Nu overvejer vi, hvornår det vil være et godt tidspunkt at fortælle ham det, og hvordan man kan gøre det på en god måde for en dreng, der lige er fyldt 3 år?
Mange i vores omgangskreds har mindre søskende, og en del i hans børnehavegruppe har også fået mindre søskende indenfor den seneste tid, så han har oplevet, at det er noget, der sker…
Mange hilsener,
M.