Brev:
Haresyge
31. august 2012
Alder:
0 mdr.
Haresyge
Hej Helen
Jeg har et lidt underligt spørgsmål ang. haresyge.
Ved det har store konsekvenser hvis en gravid bliver smittet, og da der er mange smittekilder, passer jeg meget på. Kødet bliver gennemstegt, god hånd- og køkkenhygiejne.
Har læst at fluer også er en smittekilde. Vi har mange fluer for tiden, og de er jo overalt, sætter sig på maden og har også ramt min mund et par gange. Bliver lidt nervøs, så har disse gange vasket mine læber med sæbe og skyllet godt med vand, så jeg ikke har fået sæbe i munden. Er de en reel smittekilde? Vi bor i udkanten af byen, og ikke langt fra os går der heste på marken.
Med venlig hilsen
Anette