Brev:
Er jeg gravid eller ej
3. august 2004
Alder:
0 mdr.
Er jeg gravid eller ej
Hejsa
Jeg er en meget fortvivlet, måske gravid, ung kvinde på 23 år.
Det hele startede med at mig og min mand aftalte at vi ville prøve at blive gravide vel vidende at det tager tid sådan noget!
Allerede efter første måned fik jeg ingen menstruation og da jeg var gået 3 uger over tog jeg en test som viste negativ! Jeg gik til lægen som fortalte mig at det var meget normalt at gå lidt over og jeg skulle komme igen efter 3 måneder!
3 måneder efter var der ingen ændring og jeg gik til lægen! På det tidspunkt havde jeg haft lidt kvalme, men ikke ømme bryster eller andre tegn på gravititet! Lægen gav mig en henvisning til en speciallæge og mente at jeg er gået i stå!
3 en halv måned var nu gået og jeg fik ømme bryster og de blev mørkere! Jeg opdagede samtidig at jeg var hård lige under navlen som jeg ikke har været før! Så tænkte jeg nu må da der være noget og gik til lægen igen! Testen er stadig negativ og lægen mener ikke at jeg så kan være gravid!
Nu er der gået 4 måneder og jeg er ved at gå op i linien! Min mave vokser og vokser og er helt hård! Det skal siges at jeg er lidt kraftig så man kan umiddelbart ikke se graviditeten uden på tøjet, men maven har formet sig og jeg har mistet meget af min navle! Den er ikke dyb mere!
Jeg skal først scannes i September i forbindelse med specialklinikkens undersøgelse af, hvorfor jeg ingen menstruation har! Lægen er meget dårlig og spørger om jeg ikke bare har taget lidt på og snakker uden om!
Er sådan noget set før!?
Jeg prøver ikke at tænke på det, men det er næsten umuligt for mig!