En baby mere?

3. marts 2012

Kategori:
Alder:
0 mdr.

En baby mere?

Hej Helen!

Jeg skriver blot for at høre dine tanker om efterfølgende. Er godt klar over, du hverken skal eller kan komme med et svar.

Jeg er den lykkelige mor til fire skønne børn. Jeg elsker dem utrolig højt og samtidig nyder jeg mine dage sammen med dem og alt hvad der hører med dertil. Jeg synes, vi har en rigtig god dagligdag. Ungerne er meget forskellige og jeg synes, vi i det store hele har fokus på den enkelte og deres forskellige behov. Det siger sig selv at med fire børn i huset er der nok at se til med alt fra vasketøj, til forældresamtaler og legeaftaler, - men vi nyder det i fulde drag!!

Egentlig har min mand og jeg været enige om at vi skulle have fire børn. Ikke fra starten af, men det kom ganske naturligt hen af vejen. Nu er vi så her, hvor jeg hele tiden kan tænke "nu er det sidste gang...". Når jeg som i dag fx har pakket lillemandens vugge væk, fordi han er blevet for stor til den. Vi burde jo sælge den, men jeg kan simpelthen ikke... Og sådan er det også med en masse andre ting; ammepude, tøj osv... Normalt er jeg rigtig god til at skilde mig af med ting og lægger ikke så meget i det materielle, men lige her smerter det mig fordi jeg ikke kan bære, at vi skal have et hjem uden en lille baby. Jeg elsker at være mor og nyder virkelig i fulde drag de ...

Annonce

... skønne unger vi har, men det er som om, der er en kraftig drift i mig, der dybt og inderligt ønsker at blive ved med det her.

Rent fornuftsmæssigt ved jeg jo godt at vi ikke kan blive ved. Jeg prøver at sige til mig selv, at vi skal stoppe mens legen den er god. Vi kan jo umuligt blive ved, - men bare en mere... Økonomisk er vi godt stillet og har god plads til en mere i både hus og bil, så det praktiske er der langt hen ad vejen styr på. Det er som om jeg hele tiden skal prøve at modarbejde det jeg egentlig har mest lyst til; et barn mere. Jeg skal hele tiden prøve at komme med gode argumenter for at stoppe nu (mere tid til de børn vi har, min mand, mig selv, mit arbejdde osv., nemmere at komme ud at rejse...), men det opvejer bare ikke den stærke lyst, jeg har.

Jeg synes, jeg har den skønneste familie af alle og kan egentlig godt være lidt træt af, at jeg ikke bare kan stoppe nu og glæde mig over det jeg har. Jeg fatter jo slet ikke, at andre folk, der er sunde og raske, har nemt ved at få børn, har ok økonomi osv., vælger kun at få et eller to børn. Jeg synes jo på ingen måder, at vi har mange børn og miraklet er jo lige stort hver gang.

Hvad tænker du? Hvordan kan jeg lære at acceptere, at vi på et tidspunkt ikke skal have flere børn?

Med venlig hilsen
mor til fire

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder