Brev:
Embryo for lille?
6. december 2011
Alder:
0 mdr.
Embryo for lille?
Hej Helen,
Jeg er lykkelig gravid igen, men har lige vaeret til laegen og er lidt - for ikke at sige meget - bekymret over det jeg fik af vide.
I forhold til min sidste menstruation, burde jeg vaere 6 uger og 6 dage henne. Men maalingen viste, at embryoen kun er 2,4 mm og at jeg derfor kun er 5 uger og 6 dage henne. Altsaa er det en helt uge "for lille" i forhold til min sidste menstruationsdag. Derudover kunne man endnu ikke se hjertet slaa, som laegen sagde, det kan man foerst se efter fuldendte 6 uger. Hun sagde, at aegloesningen/undfangelsen nok maatte have fundet sted noget senere end jeg troede.
Jeg har altid haft utroligt regelmaessig menstruation, selv under stress og rejser, har aldrig haft en cyclus der er og er derfor ret sikker paa undfangelsen er sket praecist 14 dage efter min sidste menstruationsdag.
Derfor, er det muligt, at nogle embryoer bare vokser lidt langsommere end andre? Jeg er mega ked af det og nervoes for at det betyder, at det er holdt op med at vokse for en uges tid siden :-(
Begge andre graviditeter (jeg har to drenge i forvejen) har vaeret uproblematiske, dog har begge vaeret 10 dage over tiden, men der har jeg kunnet se hjertet slaa hver gang, omkring det samme tidspunkt som nu.
Hvordan vurderer du dette? Jeg selv foeler at der er noget, som bare ikke stemmer overens, ogsaa fordi jeg har kunnet se hjertet slaa hos de andre to, og fordi jeg altid har haft saa regelmaessig menstruation.
Men jeg ved ikke om naturen kan spille os et puds, om der er "afvigelser" fra normen, og at nogle embryoer vokser lidt langsommere end andre i starten?
Nu skal jeg gaa og vente ti dage paa at komme til den naeste ultralydsscanning. Laegen sagde selv, at hun hverken kunne sige det ene eller det andet, men at hun indtil videre gaar ud fra at jeg er gravid.
Mange venlige hilsner fra den meget bekymrede.