Embryo for lille?

6. december 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Embryo for lille?

Hej Helen,

Jeg er lykkelig gravid igen, men har lige vaeret til laegen og er lidt - for ikke at sige meget - bekymret over det jeg fik af vide.

I forhold til min sidste menstruation, burde jeg vaere 6 uger og 6 dage henne. Men maalingen viste, at embryoen kun er 2,4 mm og at jeg derfor kun er 5 uger og 6 dage henne. Altsaa er det en helt uge "for lille" i forhold til min sidste menstruationsdag. Derudover kunne man endnu ikke se hjertet slaa, som laegen sagde, det kan man foerst se efter fuldendte 6 uger. Hun sagde, at aegloesningen/undfangelsen nok maatte have fundet sted noget senere end jeg troede.

Jeg har altid haft utroligt regelmaessig menstruation, selv under stress og rejser, har aldrig haft en cyclus der er og er derfor ret sikker paa undfangelsen er sket praecist 14 dage efter min sidste menstruationsdag.

Derfor, er det muligt, at nogle embryoer bare vokser lidt langsommere end andre? Jeg er mega ked ...

Annonce

... af det og nervoes for at det betyder, at det er holdt op med at vokse for en uges tid siden :-(

Begge andre graviditeter (jeg har to drenge i forvejen) har vaeret uproblematiske, dog har begge vaeret 10 dage over tiden, men der har jeg kunnet se hjertet slaa hver gang, omkring det samme tidspunkt som nu.

Hvordan vurderer du dette? Jeg selv foeler at der er noget, som bare ikke stemmer overens, ogsaa fordi jeg har kunnet se hjertet slaa hos de andre to, og fordi jeg altid har haft saa regelmaessig menstruation.

Men jeg ved ikke om naturen kan spille os et puds, om der er "afvigelser" fra normen, og at nogle embryoer vokser lidt langsommere end andre i starten?

Nu skal jeg gaa og vente ti dage paa at komme til den naeste ultralydsscanning. Laegen sagde selv, at hun hverken kunne sige det ene eller det andet, men at hun indtil videre gaar ud fra at jeg er gravid.

Mange venlige hilsner fra den meget bekymrede.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig