Brev:
Insemination og lovgivning
24. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Insemination og lovgivning
Kære brevkasse
Jeg har en forhåbning om at du måske kan hjælpe med med et ubesvaret spørgsmål :
Jeg har på danmark.dk læst artiklen : "Barnløshed og kunstig befrugtning"
Link: http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329547&_dad=por tal&_schema=PORTAL
Der står at : "For at kunne blive behandlet med kunstig befrugtning, skal kvinden være gift eller leve sammen med en mand i et ægteskabslignende forhold. Kvinden må desuden ikke være fyldt 46 år. Reglerne står i loven om kunstig befrugtning, der trådte i kraft i 1997. Loven gælder for alle læger - både på offentlige og private klinikker. "
Men kigger man på denne private sædbanks hjemmeside : http://www.hjemmeinsemination.dk/
får man det indtryk at reglerne om alder og at kvinden lever i et lesbisk forhold er lige meget og at disse regler ikke gælder private sædbanker/klinikker, da der står: ”Alle barnløse kan her finde en sæddonor uanset civil status og seksuel orientering. Du får tilsendt testet donorsæd og udstyr til at udføre insemination i rolige omgivelser i dit eget hjem.”
Men ved du hvad loven siger?