Igangsættelse

26. februar 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Igangsættelse

Hej Helen.

Først vil jeg lige sige at jeg har fået tjekket det pres jeg følte forneden, og fik at vide at det er lillemandens hovede jeg kan mærke, når han støder det mod min blære :-) Da han står med hovedet nedad, men bevægeligt.

Denne gang skriver jeg for lige at høre om noget ang når man blir sat igang.

Som jeg har skrevet før, havde de jo opdaget nogen antistoffer i mit blod i starten af graviditeten, og det gør så at de her den sidste halvanden mdr og så frem til fødsel vil scanne mig hver 14 dag og ligeledes få taget blodprøver hver 14 dag.

Jeg blev scannet igen igår, og fik som de andre gange at vide at han har det super godt derinde, er slet ik påvirket af de antistoffer.

Jeg er idag 34+3 og de sagde ...

Annonce

... igår på sygehuset at han vejer 3000 g nu. Så det ville blive en stor dreng.

De fortalte os igår at jeg får ik lov til at gå over tid denne gang, pga antistofferne. Jeg vil derfor blive sat igang til termin. Hvis jeg self ik har født før. :-)

Jeg vil så bare gerne lige spørge om noget ang det. De fortalte at hvis jeg ska sættes igang, så det er med direkte vandafgang, så sku jeg direkte ind på fødestuen, men hvis jeg derimod sku sættes igang med stikpille eller drop, så sku jeg først på svangerafsnittet, og så først flyttes på fødegangen når jeg kom i fødsel.

Hvorfor kommer man ik på fødegangen med det samme uanset hvilken måde man vælger?

Og hvilken metode er bedst, og hva for en er mest hyppigst brugt?

Knus Pernille.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor