Brev:
Igangsættelse
26. februar 2011
Alder:
0 mdr.
Igangsættelse
Hej Helen.
Først vil jeg lige sige at jeg har fået tjekket det pres jeg følte forneden, og fik at vide at det er lillemandens hovede jeg kan mærke, når han støder det mod min blære :-) Da han står med hovedet nedad, men bevægeligt.
Denne gang skriver jeg for lige at høre om noget ang når man blir sat igang.
Som jeg har skrevet før, havde de jo opdaget nogen antistoffer i mit blod i starten af graviditeten, og det gør så at de her den sidste halvanden mdr og så frem til fødsel vil scanne mig hver 14 dag og ligeledes få taget blodprøver hver 14 dag.
Jeg blev scannet igen igår, og fik som de andre gange at vide at han har det super godt derinde, er slet ik påvirket af de antistoffer.
Jeg er idag 34+3 og de sagde igår på sygehuset at han vejer 3000 g nu. Så det ville blive en stor dreng.
De fortalte os igår at jeg får ik lov til at gå over tid denne gang, pga antistofferne. Jeg vil derfor blive sat igang til termin. Hvis jeg self ik har født før. :-)
Jeg vil så bare gerne lige spørge om noget ang det. De fortalte at hvis jeg ska sættes igang, så det er med direkte vandafgang, så sku jeg direkte ind på fødestuen, men hvis jeg derimod sku sættes igang med stikpille eller drop, så sku jeg først på svangerafsnittet, og så først flyttes på fødegangen når jeg kom i fødsel.
Hvorfor kommer man ik på fødegangen med det samme uanset hvilken måde man vælger?
Og hvilken metode er bedst, og hva for en er mest hyppigst brugt?
Knus Pernille.