Før graviditet

1. november 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Før graviditet

Hej Helen.

Jeg har to spørgsmål.. som jeg har gået længe og tænkt på.

Og undret mig lidt over.

1. For ca 5 år siden da jeg var 18, blev jeg gravid.

Men ønskede ikke barnet pga faderen dengang. Jeg fik så en kirurgisk abort. Og havde det lidt skidt efterfølgende, hvilket er meget normalt.

Efter den episode.. har jeg prøvet at bliver gravid et par gange. Men der er ikke rigtig sket noget?

Jeg bliver lidt urolig og bekymret over det. Jeg har snakket med en læge efterfølgende, og de mener ikke jeg skal bekymre mig om det fordi jeg stadig er ung. Jeg blev undersøgt ...

Annonce

... kort tid efter aborten, og der så alt normalt ud.

Jeg kommer ellers fra en sund familie hvor jeg har 3 søskende der alle har 2 til 3 børn.

Jeg ryger lidt engang imellem og er klar over det også kan nedsætte fertiliteten,

Kan du evt give mig et svar på om hvad det er.. el er det mig der bekymrer mig for meget?

Det andet spørgsmål er så...

Man får noget "Såkaldt" slimet gummiagtigt sekret når man har ægløsning.. men er det tegn på den snart kommer el at den er der. El at den er på vej væk..?

Kan ikke helt find ud af det.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Sille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.