Graviditet og humør

12. oktober 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Graviditet og humør

Hej Helen.

Jeg plejer jo at skrive til dig om Kornelius men denne gang er det mig som har problemer....

Jeg er jo gravid igen og har termin d 6 dec (Kornelius bliver 1 år den 6 nov) og altså jeg ved godt at nu hvor jeg har kornelius osv så er der mere pres på osv men jeg er såååå træt hele tiden.

Kornelius går i vuggestue og er faktisk afsted fra kl ca 8-15 og jeg sørger for at få mig hvilet i løbet af dagen i et par timer, så jeg er frisk og klar til når jeg skal hente ham, men nej jeg sys jeg er træt 100% af tiden uanset hvor meget jeg får hvilet. jeg når ikk at få lavet noget her hjemme overhovedet og faktisk er det at sørge for aftensmad tit mere end jeg kan klare og det går mig på..

Mit humør er også MEGET svingende og jeg græder ofte og kan ikk overskue tingene + at jeg nok ca 4 ud af 5 dage slet ikk glæder mig til barnet fordi jeg ...

Annonce

... sys det hele er meget hårdt lige nu. Vi har dog haft en ordenlig gang forkølelse + nye tænder + væske i ørene ved kornelius så det har selvfølgelig taget hårdt på os alle, men lige nu er der stilstand så jeg burde da også være mere frisk.

Vores sundhedspl. kommer her stadig også selvom kornelius er så gammel, men hun mener jeg har tegn på noget som kunne gå hen og blive en depression og jeg må nok give hende ret fordi jeg har aldrig haft det sådan før.. men hva kan jeg gøre for at holde den på afstand??? min mand er begyndt at hjælpe mere til herhjemme og min mor kommer og hjælper med rengøring osv så jeg kan blive aflastet lidt... men hva kan jeg selv gøre???

Jeg har ikk tid til at synke hen og jeg har en søn at passe på og snart et lille barn mere oveni. Jeg vil bare være en god mor som også har overskud til børnene...

Venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.