Brev:
Hormonbehandling
7. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Hormonbehandling
Jeg er en 26-årig pige som har nogle spørgsmål, som jeg ikke føler jeg har kunnet finde svar på ved at søge på nettet.
Min situation er denne, at jeg aldrig har menstrureret af mig selv, idet jeg blev sat på p-piller som 17-årig for at sætte skub i det. Dette hjalp og jeg tog p-piller i 8 år, men så stoppede jeg efter at have snakket med min læge, og idet vi ville se om det nu kunne lade sig gøre, at jeg blødte mig af mig selv.
Jeg blev gjort opmærksom på at der godt kunne gå lang tid, før min egen krop ville begynde at menstrurere. Men efter nu lidt over 2 år er der stadig intet sket og jeg blev sendt til en speciallæge/gynækolog, hvor jeg ved en indvendig scanning fik af vide at jeg havde mange små blærer siddende i underlivet, var hævet og rød - hun fortalte det var "normalt" for én der ikke blødte.
Jeg har haft menstruation af ca. én måneds varighed fire gange i alt på de lidt over to år.
Da min kæreste og jeg også brændende ønsker os børn, ligger vi jo inde med mange spørgsmål, kan jeg blive gravid? Min gynækolog sagde chancen for dette var meget lille desværre og at jeg skal igang med en hormonbehandling, men hvad er en hormonbehandling egentlig?, hvad er generne?, er det usundt for kroppen?, kan jeg blive gravid hvis jeg går igang med denne behandling? og endvidere har jeg også hørt at man tager på i vægt gennem en sådan behandling, er dette rigtigt?
Jeg håber du kan give mig nogle af svarerne og takker for din hjælp.
Med venlig hilsen
Charlotte