Brev:
Fødselsdepression
16. maj 2010
Alder:
0 mdr.
Fødselsdepression
Hej Helen
Mit sidste spørgsmål i denne omgang:o)
Efter fødslen af min datter, og en svær tid efter, fik jeg konstateret en fødselsreaktion. Min sundhedsplejerske, bad om lov til at kontakte Tværfagligt Team, så jeg kunne få hjælp. Her var jeg til sidste samtale i januar i år. Samtidig med blev vi også afsluttet af egen SP i januar.
Føler jeg har det fint nu, men er meget bange for, om jeg kan få det igen efter næste fødsel. Min jordemoder, har sagt, at jeg uden problemer kan få et par dage på Patienthotel efter fødsel. Og det er jeg rigtig glad for, da flergangsfødende normalt sendes hjem..
Men hvor stor risiko, har jeg for det sker igen, og er der noget jeg kan gøre, for at forhindre det?
Ønsker mig bare en bedre start med min lille ny, end jeg havde med min datter. Og ikke mindst en barsel som jeg tænker tilbage på, med glæde.
De bedste hilsner
Jannie