Brev:
Har kastet p-piller op
19. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Har kastet p-piller op
Kære sundhedsplejerske
Jeg har en lille mistanke, om at jeg er gravid. Jeg har to sønner på 4 og 8 år. Jeg tager p-piller har har kastet nogle stykker op i forbindelse med migræne/hovedpine, tror jeg. Jeg skriver således, fordi jeg ikke er sikker på om pillen er opløst i maven og videre i "systemet", når jeg har kastet op. Har jeg haft kvalme og hovedpine har jeg også udsat at tage pillen til et tidspunkt, hvor risikoen for at kaste op ikke har været så stor.
Mit spørgsmål er: Nu kommer der periodepausen med p-pillerne - vil der så komme en menstruation uanset om man er gravid eller ej, da pillerne jo skaber en "Kunstig" menstruation? (forstået derved at der ingen ægløsning er, når p-pillerne tages korrekt). Eller vil menstruationen udeblive?
Jeg håber, du kan hjælpe med at kaste lidt lys over sagen.
På forhånd tak for svaret.
Bedste hilsner
Mette