Brev:
Gravid med astma
11. marts 2010
Alder:
0 mdr.
Gravid med astma
Hej Helen.
Tak for dine gode svar.
Jeg er som du ved gravid igen. Jeg er i 9. uge, så det er jo helt nyt.
Jeg talte med en af lægerne i mit lægehus før jul, der anbefalede at jeg stoppede med min astmamedicin hvis jeg gerne ville blive gravid. Jeg får kun astmamedicin om vinteren, så det gjorde jeg.
For nogle uger siden blev jeg forkølet og fik efterfølgende lungebetændelse. Jeg talte med min læge igen (en anden en) der sagde at jeg ikke måtte stoppe med min astma medicin.
Jeg startede derfor igen og får derudover penicillin. De uger havde jeg vejrtræknings problemer, både pga. manglende astma medicin og pga. lungebetændelsen.
Hvad nu hvis jeg ikke har haft ilt nok i blodet til at kunne ilte barnet? Kan der blive problemer med evt hjerneskade?
Ikke for at "male fanden på væggen", men jeg kan ikke lade være med at tænke på det, så derfor spørger jeg dig.
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Kristina