Graviditet anden gang

9. februar 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Graviditet anden gang

Hej Helen og 1000 tak for dit sidste svar, som egentlig bekræftede mig i hvad jeg regnede med du ville svare... hvilket er positivt ment. :-) Jeg skulle nok bare lige have det på skrift.

Men nu har jeg et helt andet spørgsmål, og da du jo er sundhedsplejerske, ved jeg godt det ikke hører ind under dit fagområde, men nu som anden gravid får man jo ikke lige så mange besøg hos jordemoderen som første gang.

Det er egentlig en ret konkret undren.
Da jeg ventede Isabella tog jeg 30 kg på. :-(, og efter fødslen stod jeg så der med 20 kg, der skulle af. Det kom det så efter hårdt, hårdt arbejde.

Så jeg jo ret ræd for at skulle tage så meget på igen. Ved dog at jeg spiste alt for usundt og rørte mig for lidt pga sygemeldig.

Nu er jeg en høj kvinde. 178 og har en bmi på 22 normalt. Vejer 70 kg.

Denne gang er jeg forberedt.... troede jeg.

Jeg er 5 mdr. henne om en uge og har allerede taget næsten 10 kg på!!!!!

Hvilket jeg slet ikke forstår! For jeg spiser ekstremt sundt, selvfølgelig spiser jeg lidt usundt enganimellem så er ikke fanatisk.. og jeg rører mig hver dag, går fra arbejde, som tager mig 45 minutter i rask tempo.

Min mave er ikke vokset ...

Annonce

... SÅ voldsomt meget, men den er der da. Men Røven! Og Især mine lår!!! WOW!

Mine lår har altid været lidt større end resten af kroppen, men ikke voldsomt, men det jeg ikke forstår er hvorfor jeg allerede har taget så meget på allerede?
For jeg er ikke tynd, men bare slank.

Har læst at man ikke selv bestemmer hvor meget man tager på under en gravidtet, så i princippet har jeg bare lyst til at opgive og æde skumbananer...hahahaha...

Nej, men det er irriterende at man gør så meget for at prøve at have lidt kontrol over vægten, og så tilter den bare.

NU ved jeg at jeg altid tager på i 2. trimester. Gjorde jeg også sidste gang, men jeg er sgu lidt ræd for at skulle til at smide 20 kg igen!!!

For det blev sgutte ammet væk! Det var meget hårdt arbejde.

Det er ikke sikkert du kan svare ¨på mit spørgsmål, og det forstår jeg fuldt ud, men jeg tænker på om noget af det kunne være vand allerede?

Står meget op, men prøver at drikke vand og lave venepumpeøvelser.

Men jeg nyder dog min gravidtet, men mener at man jo godt kan begge dele. Det er bare det arbejde bagefter jeg helst vil undgå så vidt muligt. :-)

Har du en idé om det?

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor