Kvalme i 1. graviditet = kvalme i 2. graviditet

2. februar 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Kvalme i 1. graviditet = kvalme i 2. graviditet

Hej Helen.

Jeg er igen gravid - ikke helt planlagt men vi er alligevel glade:-)

Det har jo været en hård omgang med den første - ingen sammenhængende søvn i over 1 år - og ja sådan er det pt stadig. Jeg er blevet langtidssygemeldt med stress!! troede aldrig det skulle overgå mig.

Nå mit spørgsmål er: I min 1. graviditet hvor jeg mistede havde jeg ingen kvalme. I den næste (hvor jeg fik min dreng) havde jeg ALT: kvalme, ømme bryster, træthed, jernsmag i munden osv.

Nu har jeg intet -( er kun i ...

Annonce

... 6. uge, men før havde jeg alt inden menstruationen udeblev) og mindes at have læst at hvis man har kvalme i den 1. graviditet, kan man også forvente at have det i den næste - ja endda værre endnu - er det korrekt?
Jeg er selvfølgelig nervøs for det ikke blir til noget da jeg intet kan mærke.

Kan jeg abortere pga jeg har stress? jeg har vores dreng meget selv (lige nu har jeg ham hjemme på 5. dagen pga sygdom) så jeg får ingen hvile som var meningen med sygemeldingen.

Venlig hilsen
en altid bekymret

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder