Brev:
Løfte 2 årig søn, når gravid igen
19. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Løfte 2 årig søn, når gravid igen
Kære Helen!
Ja, så lykkedes det at blive gravid endnu en gang efter at have mistet én gang i 5. uge. Jeg føler mig meget heldig og glæder mig utroligt, til vi bliver 4. Sikke en omvæltning, det sikkert bliver! Jeg er nu i uge 15 og der dukker langsomt en del spørgsmål op ikke mindst i forbindelse med hvordan jeg skal forholde mig. Både i forhold til min søn på 2 og mit job.
Vi bor på 4. sal og ind i mellem er jeg nødt til at bære drengen noget af vejen op ad trapperne. Må jeg det? Og i så fald, hvor længe kan jeg blive ved med det - og har du nogle fif til hvordan jeg ellers kan nå op på 4. sal inden sengetid med en dreng, der ind i mellem bare ikke vil eller orker at gå så meget som et skridt mere? Og må jeg bære lidt rundt på ham i vores lejlighed, hvis han bliver pylret...?
Når han sover mellem os i sengen om natten - hvilket sker, men som vi begge er enige om, ind til videre er helt ok - har han en tendens til at sparke/spjætte med benene. Det kan jo ramme i maven og det bekymrer mig lidt... kan det skade barnet?
Endelig er jeg i tvivl om, hvad jeg må rent arbejdsmæssigt. Jeg arbejder deltids i en legetøjs-/tøjbutik, hvor vi hver dag må slæbe tunge stativer ind og ud af butikken og i perioder også skal slæbe mere eller mindre tunge kasser op og ned ad trapper. Er der nogen grænse for hvor meget man må bære/række rundt med? Og har man nogle særlige rettigheder som gravid i en sådan situation? Jeg vil jo nødig rage uklar med min chef, som i øvrigt ikke ved noget endnu... men det kan jo ikke blive ved.
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Mange hilsener
Rikke