Løfte 2 årig søn, når gravid igen

19. januar 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Løfte 2 årig søn, når gravid igen

Kære Helen!

Ja, så lykkedes det at blive gravid endnu en gang efter at have mistet én gang i 5. uge. Jeg føler mig meget heldig og glæder mig utroligt, til vi bliver 4. Sikke en omvæltning, det sikkert bliver! Jeg er nu i uge 15 og der dukker langsomt en del spørgsmål op ikke mindst i forbindelse med hvordan jeg skal forholde mig. Både i forhold til min søn på 2 og mit job.

Vi bor på 4. sal og ind i mellem er jeg nødt til at bære drengen noget af vejen op ad trapperne. Må jeg det? Og i så fald, hvor længe kan jeg blive ved med det - og har du nogle fif til hvordan jeg ellers kan nå op på 4. sal inden sengetid med en dreng, der ind i mellem bare ikke vil eller orker at gå så meget som et skridt mere? Og må jeg bære lidt rundt på ham i vores lejlighed, hvis han bliver pylret...?

Når ...

Annonce

... han sover mellem os i sengen om natten - hvilket sker, men som vi begge er enige om, ind til videre er helt ok - har han en tendens til at sparke/spjætte med benene. Det kan jo ramme i maven og det bekymrer mig lidt... kan det skade barnet?

Endelig er jeg i tvivl om, hvad jeg må rent arbejdsmæssigt. Jeg arbejder deltids i en legetøjs-/tøjbutik, hvor vi hver dag må slæbe tunge stativer ind og ud af butikken og i perioder også skal slæbe mere eller mindre tunge kasser op og ned ad trapper. Er der nogen grænse for hvor meget man må bære/række rundt med? Og har man nogle særlige rettigheder som gravid i en sådan situation? Jeg vil jo nødig rage uklar med min chef, som i øvrigt ikke ved noget endnu... men det kan jo ikke blive ved.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Mange hilsener
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak! Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle dig, hvor stor en omvæltning dit seneste svar har gjort for vores familie.

Med min korte beskrivelse af vores liv, har du simpelthen set noget vi ikke har set; at hele vores dag bare er en lang irettesættelse af vores søn. Vi var simpelthen kommet ind i en skæld-ud-spiral; skæld-ud medfører mere skæld-ud. Vi blev opmærksomme på at vi begge to tog en dyb indånding inden vi gik ind af hoveddøren, for nu vidste vi skulle ind og skælde ud. Frygteligt, at vi ikke har kunne se at det ikke var en umulig unge, men en umulig måde at tackle ham på!

Så vi besluttede i samme øjeblik vi læste dit brev at vi kun ville snakke med vores søn og slet ikke skælde ud. Selvom det kræver lidt tålmodighed, så er det bare helt vildt hvad det har gjort. Han har simpelthen været så sød og vi har hygget os så meget de seneste dage. Han er selvfølgelig ikke et dydsmønster:-) men måden vi tackler det på nu er, gør at konflikten er lynhurtigt overstået og der bliver færre af dem.

Vi er jo i virkeligheden en familie med stort overskud, med et nært og følsomt forhold til vores drenge. Vi er bare kørt ud af et helt forkert spor og det var dig der skulle åbne vores øjne.

Tusind tak, Helen! Også en hilsen fra min mand, som iøvrigt sidder med tårer i øjnene hver gang han læser svar fra dig :-)

Med venlig hilsen
En familie på fire