Brev:
Søskende
18. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Søskende
Kære Helen,
Jeg har brug for dine tanker omkring dette emne og måske har du forslag til noget læsning omkring dette? Jeg har læst barn nr. 2, men det har desværre ikke gjort mig klogere!
Jeg troede egentlig, jeg var afklaret omkring det at skulle have flere børn, men det har vist sig at det er jeg alligevel langt fra og det gør mig rigtig ked af at tænke på, at jeg måske ikke får flere.
Fornuften siger mig, at jeg ikke skal. Min mand ønsker i virkeligheden ikke flere. Han har allerede en datter fra tidligere ægteskab, som er 10 år ældre end vores fælles datter og synes han har været i gang længe nok. Forståeligt nok :-) Vi er ikke helt unge længere, og har ikke tiden til at tænke meget længere og vi trænger faktisk også bare til at nyde det liv, vi har - vores børn og hinanden og jeg vil da også hellere have en lille skøn familie end en familie, som er faldet fra hinanden.
Oprindeligt havde vi besluttet os for at få en mere, men måtte desværre afbryde graviditeten i 17. uge, da fosteret var meget sygt. Det var ikke nogen svær beslutning som sådan, men en rigtig barsk omgang følelsesmæssigt at skulle føde et lille dødt barn, som man selv havde slået ihjel, og det var også medvirkende til at jeg dengang tog beslutningen om, at det ikke skulle gentages. For mig var det en måde at komme videre på, og det føltes rigtigt dengang, og det gør det fornuftsmæssigt stadigvæk, men alligevel er der noget i mit hjerte, der siger mig, at det bare ikke er helt som det skal være!
Jeg synes det er synd for min datter at hun kun skal have søskende en tredjedel af tiden, når man kan se hvor meget de nyder hinanden. Jeg er taknemmelig for at have fået den skønneste lille datter og et dejligt bonusbarn, men synes alligevel det er rigtig hårdt at tænke på, at jeg selv kun får et barn, når jeg altid har drømt om to. Mit hjerte siger ja og min fornuft siger nej og hvad gør man så?!
Du har selvfølgelig ikke løsningen, men jeg sætter stor pris på dine inputs og dine tanker og vil meget gerne høre din mening om det hele og hvis du kan henvise til noget materiale eller nogle bøger, der omhandler det her og evt. det at være (delvist) enebarn, så ville jeg også blive rigtig glad :-)
Kærlig hilsen herfra ...