Søskende

18. januar 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Søskende

Kære Helen,

Jeg har brug for dine tanker omkring dette emne og måske har du forslag til noget læsning omkring dette? Jeg har læst barn nr. 2, men det har desværre ikke gjort mig klogere!

Jeg troede egentlig, jeg var afklaret omkring det at skulle have flere børn, men det har vist sig at det er jeg alligevel langt fra og det gør mig rigtig ked af at tænke på, at jeg måske ikke får flere.

Fornuften siger mig, at jeg ikke skal. Min mand ønsker i virkeligheden ikke flere. Han har allerede en datter fra tidligere ægteskab, som er 10 år ældre end vores fælles datter og synes han har været i gang længe nok. Forståeligt nok :-) Vi er ikke helt unge længere, og har ikke tiden til at tænke meget længere og vi trænger faktisk også bare til at nyde det liv, vi har - vores børn og hinanden og jeg vil da også hellere have en lille skøn familie end en familie, som er faldet fra hinanden.

Oprindeligt havde vi besluttet os for at få en mere, men måtte desværre afbryde graviditeten i 17. uge, da fosteret var meget sygt. Det var ikke nogen svær beslutning som sådan, men en rigtig barsk omgang ...

Annonce

... følelsesmæssigt at skulle føde et lille dødt barn, som man selv havde slået ihjel, og det var også medvirkende til at jeg dengang tog beslutningen om, at det ikke skulle gentages. For mig var det en måde at komme videre på, og det føltes rigtigt dengang, og det gør det fornuftsmæssigt stadigvæk, men alligevel er der noget i mit hjerte, der siger mig, at det bare ikke er helt som det skal være!

Jeg synes det er synd for min datter at hun kun skal have søskende en tredjedel af tiden, når man kan se hvor meget de nyder hinanden. Jeg er taknemmelig for at have fået den skønneste lille datter og et dejligt bonusbarn, men synes alligevel det er rigtig hårdt at tænke på, at jeg selv kun får et barn, når jeg altid har drømt om to. Mit hjerte siger ja og min fornuft siger nej og hvad gør man så?!

Du har selvfølgelig ikke løsningen, men jeg sætter stor pris på dine inputs og dine tanker og vil meget gerne høre din mening om det hele og hvis du kan henvise til noget materiale eller nogle bøger, der omhandler det her og evt. det at være (delvist) enebarn, så ville jeg også blive rigtig glad :-)

Kærlig hilsen herfra ...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger